إضغط لتفاصيل الإعلانات

Page 3 of 31 FirstFirst 1234513 ... LastLast
Results 31 to 45 of 458
Share

حد يرد عليه يا جمااااااااااعة بجد ف امتحانات ولا لا ء وياترى لسه شغاله ولا خلاص اللى امتحن هو بس اللى هيكمل والباقى يقرأ الفاتحه للحق والضمير

2. Facebook Comments - تعليقـك على الفيس بوك يسعدنا ويطور مجهوداتنـا

3. Forum Ads:

4. Forum Ads:

اضفط هنا لمعرفة تفاصيل الإعلانات بالموقع

5. Forum Ads:

-->

Blog Entries
    4

محدش يعرف بس اقلك حاجة بسيطة سييبك من الكوسة والكلام دة
    دايما حاول دايما تدرس و تاخد علم جديد و تبقى مميز و الكوسة والكلام دا ملهمش لازمة قصاد كفائتك لان لو حتى واحد مش كويس وداخل كوسة عمرة ما هيعلى لانه ممكن يخرب الدنيا
    فانت توكل على الله و ربنا يسهل

كان فى اعلان فى جريدة الاهرام من حوالى شهر واحنا قدمنا وامتحنا لكن تحصيل حاصل لانهم معينين الناس قبل الاعلان

8. Forum Ads:

بسم الله الرحمن الرحيم
    بالنسبه للباشمهندس الى بيسأل هما هايبعتوا علشان الامتحان ولا بتخلص كوسه ولا ايه
    هو على انه هايمتحن هو ان شاء الله هايمتحن بس يمكن يتأخروا شويه فى امتحان الناس الى فى المحافظات لانهم بيخلصوا تقريبا الاول كل الناس الى من القاهره فى كل التخصصات وبعدين يبعتوا لباقى المحافظات يعنى ممكن كمان شهر كده ولا حاجه بس موضوع الواسطه بقى بيدخل بعد الامتحان فى الانتر فيو يعنى حد يوصى عليك يقوموا يفضلوك على حد تانى وكده يعنى لان بيبقى مقدم ناس كتيير واكيد ناس كتتير هاتعدى فى الامتحان
    بس فى الاول وفى الاخر ده نصيب ومحدش بياخد اكتر من نصيبه

Blog Entries
    4

11. Forum Ads:

Smile thanks

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
    انا فعلا مبسوط جدا بي المنتدي بتاعنا دا وبشكر كل الاعضاء المشاركه فيه

ياريت لو حد يفيدنا انا امتحانى يوم الاتنين

Thumbs up

ياجماعه المفروض انا سمعت ان امتحان الاقاليم يوم 18/11/2008علي فكره الامتحان مش صعب اوي المهم الاساسيات في شويه انا لسه فكراهم من الامتحان هي كانت ثلاث اقسام 1. اسئلة تخصص ثماني ورقات 60 سؤال في 60 دقيقة تقريبا مش فاكرة الزمن كان ساعة ولا اثنين المهم أربع اجزاء كل جزء 15 سؤال a.Mobile Communication b.Fixed Communication c.Network Communication d.Transimission Communication 2. English (40 questions in 45 min.) 3. IQ (20 questions in 30 min ) 1-Frame Relay cloud consists of .........* Frame Relay Routers works as DCE* Frame Relay Switches Work As DCE* Frame Relay Switches Work As DTE* Frame Relay Routers Work As DTE 2-differance between Switch & Router ??* the first operate upto L2,while The second operates Upto L3* the first operate upto L3,while The second operates Upto L2* the first operate upto L2,while The second operates Upto L7* the first operate upto L7,while The second operates Upto L3 3-CDMA-2000 uses what type of multi Access method ?? * CDMA* FDMA* TDMA 4- An Example for second generation is ...*GSM*CDMA*CDMA-2000*UMTS 5- GSM uses *TDMA*FDMA* 6- 7 layer model also is called ......*ISO-OSI Model *** 7-ISDN --> Data Rates 8-SS7..... 9-TCP/IP 10- FDM , TDM 11-SONET = ..... ?*SDH* 12-Time Division Muliplixing is used for* Digital Communication* Analog Communication** 13- TCP is Abbreviated for * Transimmsion communnication Protocol* Transimmsion control Protocol*14- ATM 15- PCM وبعض الاسئله كمان 1-Rates of SDH2-channel for CCS in PCM3-OTN stands for4-ISDN stands for5-ATM stands for6-system equivalent to SONET7-Most popular type of DSL8-(V5)protocol9-ATM is transmitted through10-process to convert from analog to digitalPCM11-main feature of using digital signal12-FDM is analog digital or both13-ethernet protocol IEEE 14-features that must be in mobile to be used with 3Gnumber of channels in GSM900BW and frequency of 2G علي فكره بعد ما يخلصوا الامتحانات كلها هيتصلوا علشان الانترفيوانا خلصت كمان الانترفيو ربنا يوفق الجميع
    Last edited by fardous; 17-11-2008 at 10:01 AM.

السلام عليكم و رحمه الله و بركاته

كل سنه و كلكم بخير و الف سلامه و يارب كل واحد ربنا ينوله اللى فى باله يارب .... اللهم امين

فى اسئله كتيير الناس بتيالها بعد ما خلصت و امتحنت امتحان المصريه انا ممكن اجاوب على شويه منها مش كلها

اولا : القطاعات الموجوده فى المصريه و الهيكله الجديده اللى تمت و دمج و فصل قطاعات عن بعضها نتج منها عدد كبير قوى من القطاعات عشان اقولها صعب جدااااااا لكن اهم القطاعات و افضلهم من حيث انك تتعلم تكنيكال هى ( التراسل بجميع اداراته و المشروعات بجميع اداراتها و أى تى و السويتشينج يعنى و طبعا تبقى والدته دعياله اللى يروح التخطيط بلاش نقول ليه هو مش هيتعلم قوى لكن ما علينا و طبعا بيبقى صعب شويه ..... )

ثانيا : المرتبات كويسه و احتمال قريب تزيد يعنى - و طبعا ما ينفعش حد يسال حد بياخد كام صح و لا ايه يا استاذ ؟ -

ثالثا: النصيحه المهمه لو حد فى شركه كويسه و بياخد مرتب حلو و شركته مالتى ناشيونال و مرتاح يبقى ما يفهمش الدنيا ماشيه ازاى لو جه المصريه هى كويسه و تمام يعنى الى حد ما لكن مش كل صوابعك زى بعضها.

رابعا : اليومين دول لو عايز تشترى خمس ارغفه من الفرن محتاج كوسه يبقى عشان تتعين فى الشركه و كمان المصريه مش محتاج كوسه يا خونا دى التسعيره دلوقت عدت الخمسين الف و ياريت تتعين لا ده عشان تعمل امتحان بس يعنى ممكن تسقط و تتكل عل الله و فلوسك تروح و طبعا ده كله حرام فى حرام انا قصدى الفلوس طبعا لكن لكن مش كل اللى بيتعين بكوسه يا خوانا انا اعرف ناس كتيييييييييييييير قوى اتعينت بمجهودها يعنى اهم حاجه تتوكل على الله فى الاول و بعد كده تاخد بالاسباب يعنى لو تعرف حد فى الشركه و لا كوسه كلمه و لكن خلى ربنا هو وكيلك و دى كلها اسباب اهم حاجه و اى خدمه .

م./ محمد
    المصريه للاتصالات
    الايميل Nick name بتاعى على الياهو او الهوتميل للى عايز يسال
    Last edited by wadlazizgedn; 07-12-2008 at 08:13 PM.

Olz if anybody knows any information about verbal exam for kafr El sheikh plz pst it

hi ana nefsy 7ad yo2oly homa byb3atoo emt7an elshafawy b3d 2ad eh mn el ta7rery ana emta7ant elta7rery yom 16\11 we lesa magash t7ded lel emt7an elshafawy 7ad ysa3dny plz

elbash mohands m shreef ahlan beek 2wlan, de bldna ya abou shreef mafeesh feha 7d 3arf 7aga elmohm rbna ywafa2k

Default 7d yorood plz

eh ya gama3a ma7adesh byrood 3lena leeh? walla ma7adesh y3raf 7aga ana nfsy a3raf homa byb3atoo elshafawy ba3d 2ad eh mn elta7rery we kman ely emta7an shafawy etsaa'al fe eh? yareet 7ad y3abrny we yorood we shokran ......

باشمهندس شريف ربنا معاك ان شاء الله
    انا امتحنت التحريرى يوم 27_10
    وعملت الانترفيو بتاعى يوم 18_12
    يعنى تقريبا بعدها بشرهين
    وربنا معاك ان شاء الله
    وابقى طمنا لما يحددولك معاد الانترفيو
    انا من دمياط مافيش حد تانى هنا من دمياط عمل الانترفيو ولا ايه

السلام عليكم
    انا صديق جديد مهندس اتصالات خريج القاهرة 2007 وكنت بسأل بس ضروري حد يجاوبني

جاءني جواب تعيين اوائل شهر12 2008 الماضي فالشركة المصرية وبدون واسطة والحمدلله بس حتى الآن 7يناير2009 وبعد مااستوفيت اوراقي كلها وعملت الكشف الطبي لكن لسا مستلمتش الشغل هناك وياريت اعرف حاليا اية النظام المعمول بيه مع المعينين حديثا وطبعا من حيث المرتبات خاصة اني اضطريت اترك شغلي من حوالي شهر وكان قطاع خاص والآن انا لسا منتظر اي تغيير يحصل ....ارجو الافادة ضرووووووري جدا

مهندس كريم أحمد
    0161384852
    engkareemameen@yahoo.com
    engkimo2009@yahoo.com

من مواضيع egyengstar :