إضغط لتفاصيل الإعلانات



Results 1 to 9 of 9
Share
  1. #1
    Join Date
    Jan 2008
    Location
    Egypt
    Posts
    3,946
    Blog Entries
    1
    Rep Power
    16

    Talking كيف تعرف أنك تشاهد فيلم مصري ؟؟؟








    كيف تعرف أنك تشاهد فيلم مصري ؟؟؟


    عندما يكون البطل مريضا وتقدم لة البطلة حبة الدواء مع كوب ماء
    وبعد ان يبتلعها وتسأله البطلة فورا ,, ها عامل اية دلوقتي ؟
    المفاجأة انه يرد عليها الحمد لله بقيت احسن
    ( كدة بالسهولة دي هو واخد حبة البركة ولا ايه ؟ )
    ------------ --------- -------

    عندما يصل البوليس الي موقع الجريمة دون ان يبلغه احد
    ( تقريبا المخرج هو اللي بلغ علشان يصور اومال هيصور ايه ؟ )
    ------------ --------- --------

    عندما تقول البطله للبطل انها حامل فيرد البطل على طول .. اللي في بطنك ده لازم ينزل
    ( غالبا بيكون يوسف شعبان )
    ------------ --------- --------

    عندما تفاجئ باغنيه مالهاش أي لزمه في نص الفيلم مش عارفة ايه العلاقه بين الاغنية والفيلم
    ------------ --------- --------

    ------------ --------- --------
    العبارة الساذجة الشهيرة ال اتي تصطحب مشهد القبض علي المجرم
    ( مفيش جريمة كاملة وانت فاكر انك هتهرب من البوليس بعملتك دي ؟ )
    ------------ --------- --------

    عندما يسكر البطل فتجدة يصب كوب ممتلئ علي اخره
    ( بيسكر بعصير قصب )
    ------------ --------- --------

    عندما يخرج الطبيب من غرفة العمليات يرد بجملة واحده من هذه الثلاث جمل
    ( اضطرينا نضحي بالجنين علشان الام تعيش )
    ( شدو حيلكوا يا جماعه )
    ( العمليه نجحت بس مش هتقدروا تشوفوه دلوقتي )
    ------------ --------- -------- ------------ --------- --------

    عندما تسمع صرير احتكاك كاوتش العربيات اللي بطارد بعض وتقريبا بتبقي
    عربيات 128 وماشية حوالي 30 كليو
    ----------- --------- --------

    عندما تتناول الابنة الفطار وهيا واقفة وبتاخد لقم سريعة فتقولها
    الوالدة ما تفطري بابنتي كويس

    تقولها لا علشان الحق المحاضرة وتبوسها وتمشي فتنظر الوالدة الي
    الوالد ويبدأن في الدعاء
    ------------ --------- --------

    عندما تجد مقر العصابة ملئ بالقش والبراميل الخشبية التي تستخدم لاحقا في الخناقة

    ------------ --------- --------

    جميع الطلبة يدرسون في جامعة القاهرة ويذهبون للجامعة مرورا بتمثال نهضة مصر
    ------------


    منقوووووووووووول
















  2. Facebook Comments - تعليقـك على الفيس بوك يسعدنا ويطور مجهوداتنـا


  3. Forum Ads:

  4. Forum Ads:

    اضفط هنا لمعرفة تفاصيل الإعلانات بالموقع


  5. Forum Ads:

    -->

  6. #2
    Join Date
    Feb 2008
    Posts
    532
    Blog Entries
    2
    Rep Power
    13

    Default

    هههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
    جميله يا هوبى
    ونسيتى كمان فيلم الناصر صلاح الدين ناديه لطفى الفرسه لويزه قائدة الهوسبتاليين كان دورها تحفه بجد
    وفى فيلم مافيا منى كى كان دورها الوحيد فى الفيلم انها تقول لاحمد السقا خلى بالك العمليه مش سهله
    خلى بالك العمليه مش سهله لو اتفرجتى على الفيلم الجمله دى كررتها كتيييييير اوى

    وكمان فى كليب خلص تارك بتاع صابر الرباعى الى كان صوته جميل اوى وكلمات الاغنيه كانت تحفه والعربيه كمان كانت جامده اوى

    بيقولوا ان الكوز الى كان بيشرب منه هوه الى اخد اوسكار فى الاخر
    إذا كان عندك ملل من الدنيا وضيق في النفس وقلق وتفكير زائدين وخوف من المستقبل وعدم راحة في العيش ،، قل لا إله إلا الله محمد رسول الله ...
    فلديك نقص في الدين وستجده إن شاء الله بالصلاة والاستغفار وطاعة أوامر الله سبحانه وتعالى .

    Best Regards,
    MOHAMMED ELJOKER
    Security Engineer

    من مواضيع eljoker70000 :


  7. #3
    Join Date
    Feb 2008
    Location
    Saudi Arabia
    Posts
    467
    Rep Power
    13

    Default

    كيف تعرف انك تشاهد فيلم مصري؟

    عندما ترى مطاردة والبطل يطلق النار على السيارة فتطير في الهواء وتنقلب على ظهرها
    (مشهد متكرر)

    عندما يقول البطل للبطلة وحشتيني فترد عليه البطلة وانت كمان وحشتني اوي

    عندما ترى ان البوليس في الفيلم يقوم بمهمة سرية ويقوم مشغل سارينة عربية الشرطة
    (بقت سرية ازاي)

    لما تلاقي ان البطل كتف 3 مجرمين في عمود واحد في نفس اللحظة وهو ماسك مسدس
    (ربطهم ازاي)

  8. Forum Ads:

  9. #4
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    Cairo, Al Qahirah, Egypt, 115351105145884, Cairo, Egypt
    Posts
    2,229
    Blog Entries
    1
    Rep Power
    15

  10. #5

  11. Forum Ads:

  12. #6
    Join Date
    Jan 2008
    Posts
    106
    Rep Power
    13

    Default

    هههههههههههههههههههههههههههه
    جميله يا هوبي
    وانتي اللي حسل يامروه
    هههههههههههههههههههه

  13. #7
    Join Date
    Jan 2008
    Location
    Egypt
    Posts
    3,946
    Blog Entries
    1
    Rep Power
    16

    Default

    هههههههههههه
    ميرسى ليكم يا جماعة
    وانتى فعلا اللى
    حسل يا مارووووووو
    هههههههه

  14. #8
    Join Date
    Feb 2008
    Posts
    532
    Blog Entries
    2
    Rep Power
    13

    Default

    هقولكم على حاجه تحفه جدا يا جماعه تثبت لك المثل الى بيقول يبقى انت اكيد فى مصر
    لو اتفرجت على عمرو خالد واستنيت الاعلانات الى فى النص هتلاقى اعلانات للتبرع عن مستشفى السرطان وحاجات وبعديه ييجى الشيخ على جمعه مفتى الديار ويقول وذلك كله لوجه الله ثم يجيبوا ابنى بيتك يابن حتتى ويجى الشيخ على جمعه ويقول وذلك كله لوجه الله وبعدين تلاقى اعلانات عن منتجع مرسيليا وحمامات سباحه وعربيات وفنادق فخمه جدا ويطلع الشيخ على جمعه ويروح قايل وذلك كله لوجه الله ازاى مش عارف ده مش عيب فى فضيلة الشيخ بس دهيثبت انك لسه فى مصر
    إذا كان عندك ملل من الدنيا وضيق في النفس وقلق وتفكير زائدين وخوف من المستقبل وعدم راحة في العيش ،، قل لا إله إلا الله محمد رسول الله ...
    فلديك نقص في الدين وستجده إن شاء الله بالصلاة والاستغفار وطاعة أوامر الله سبحانه وتعالى .

    Best Regards,
    MOHAMMED ELJOKER
    Security Engineer

    من مواضيع eljoker70000 :


  15. #9

    Default

    Quote Originally Posted by eljoker70000 View Post
    هقولكم على حاجه تحفه جدا يا جماعه تثبت لك المثل الى بيقول يبقى انت اكيد فى مصر
    لو اتفرجت على عمرو خالد واستنيت الاعلانات الى فى النص هتلاقى اعلانات للتبرع عن مستشفى السرطان وحاجات وبعديه ييجى الشيخ على جمعه مفتى الديار ويقول وذلك كله لوجه الله ثم يجيبوا ابنى بيتك يابن حتتى ويجى الشيخ على جمعه ويقول وذلك كله لوجه الله وبعدين تلاقى اعلانات عن منتجع مرسيليا وحمامات سباحه وعربيات وفنادق فخمه جدا ويطلع الشيخ على جمعه ويروح قايل وذلك كله لوجه الله ازاى مش عارف ده مش عيب فى فضيلة الشيخ بس دهيثبت انك لسه فى مصر


    اه صح

Similar Threads

  1. كيف تعرف انك في عــام2009
    By asmaaelnemr in forum Engineers discussions
    Replies: 6
    Last Post: 25-05-2009, 04:12 AM
  2. تعرف على بيل جيتـس
    By Mohamed Fouad in forum Microsoft
    Replies: 4
    Last Post: 05-05-2008, 10:16 AM
  3. أنا مصرى أبن مصرى وليا الشرف
    By Eng.Teefa in forum Engineers discussions
    Replies: 3
    Last Post: 27-04-2008, 03:19 PM
  4. كيف تعرف أنك في عام 2008 ؟
    By hopy_braya in forum Engineers discussions
    Replies: 2
    Last Post: 01-04-2008, 09:06 PM
  5. Replies: 0
    Last Post: 31-03-2008, 06:21 AM

Tags for this Thread

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •  

أقسام المنتدى

الروابط النصية

تابع جروبنا على الفيس بوك

صفحة Egypt Engineers على الفيس بوك

تابعنا على linkedin

جروبنا على الياهو جروب