PDA

View Full Version : مسابقة السكة الحديد 2012

eng.shimaa1987
15-09-2012, 01:34 AM
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته , من فضلكم اللي مقدم في مسابقة السكه الحديد ويعرف أي تفاصيل عنها ياريت يقولنا وياريت اللي مقدم يتابع معانا هناوجزاكم الله خيرا

[فقط الأعضاء المسجلين يمكنهم رؤية الروابط]

Mohamed Fouad
15-09-2012, 03:12 AM
فى موضوع موجود بالغعل عن السكة الحديد يمكنك المتابعة عليه مع الزملاء.

تصفحى الصفحة الاخيرة بالموضوع لمناقشة الجديد

سيتم نقل الموضوع الى قسم الوظائف وغلقة.

maher.mfayez
17-09-2012, 05:48 PM
السلام عليكم ورحمه الله

انا دفعة 2006 - الكترونيات - الدقهلية

عاوزين نعمل توبيك لمسابقة 2012 زى التوبيك الموجود لمسابقة 2009 عشان نتبادل فيه المعلومات عن المسابقة وربنا يوفق الجميع

على حد علمى من التوبيك بتاع مسابقة 2009 ان المسابقة هتاخد حوالى سنه وفيها تلات مقابلات كل مقالبه بيتبعت تلغراف على عنوان المهندس بميعاد المقابلة

والناجحين ان شاء الله جزء منهم بيتثبت على طول والجزء التانى بيكون تعاقد فتره ثم التثبيت

ياريت ادمن المنتدى يثبت الموضوع وبالتوفيق للجميع

شكرا

Mohamed Fouad
18-09-2012, 12:42 AM
تم التثبيت للموضوع
وتم الدمج بين موضوعين وتغيير العنوان ليكون أكثر وضوحاَ وهو لمسابقة 2012.
الموضوع القديم 2009 ما زال مفتوحاً ومثبت ليكون مرجع للاعضاء.

braahussein
18-09-2012, 03:16 AM
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
ياريت يا جماعه اللي عنده معلمومات مؤكده عن اي حاجه عن مسابقه السكه الحديد 2012 مش 2009 يكتبها
مسابقه 2009 ممكن نستفاد منها في شكل الامتحان وطبيعته بس اذا حد عرف يوصل للكلام ده
عاوزين معلومات عن عدد المهندسين المطلوبين
مواعيد الامتحان وشكل ومضمون الامتحان
التثبيت والتعاقد
ياريت معلموماااااااااااااااااااااااااات موثوق منها ...مش بالسمع كده وبالرأي كده
دمتم مشكورررررريييييييين

eng.shimaa1987
18-09-2012, 05:54 PM
بارك الله فيكم على تثبيت الموضوعأنا فعلا قمت بفتح هذا الموضوع لنتابع فيه مثل مسابقة 2009أنا ساعة التقديم قالولي إسإلي بعد شهر في محطة محافظتكياتري قالول كم نفس الكلام؟؟؟؟؟؟أنا دفعة 2009 محافظة بني سويف تخصص إتصالات وإليكترونيات

maher.mfayez
19-09-2012, 02:07 PM
السلام عليك ورحمه الله

كويس جدا ان التوبيك بتاع مسابقة 2012 اتثبت وكمان كويس ان توبيك مسابقة 2009 موجود عشان اكيد هيكون فيه تشابه كبير بين نظام المسابقتين وياريت فعلا نشر التوبيك ده عشان العنده لى معلومه جديده نعرفها وياريت يابشمهندس براء تعرفنا انت محافظة ايه ودفعة ايه عشان المهندسين اللى فى نفس المحافظة يتواصلو مع بعض

eng.shimaa1987
25-09-2012, 01:15 PM
هل من جديـــــــــــد؟؟؟ولو سمحتوا عايزه أعرف هل أسأل في المحافظه اللي قدمت فيها ولا نفس محافظتي؟؟

eng mmm
27-09-2012, 02:53 PM
لو سمحتم هوه ميعاد الامتحان اتحدد و لا لسه متحددش

eng.shimaa1987
29-09-2012, 11:09 PM
حد عنده معلومات جديده ؟؟؟؟؟؟؟؟

mahmoud elsherif
30-09-2012, 10:14 PM
السلام عليكم
انا قدمت فيها بس هما قالو ان النتائج الاوليه هتكون فى 20-10
وسيكون فيه امتحانات

mahmoud elsherif
30-09-2012, 10:16 PM
ياجماعه انا سمعت ان فيه تقديم علي وظائف فى البنك الاهلي حد سمع عن الموضوع ده
ولو حد عرف حاده ياريت يعرفنا وجزاكم الله خيرا

ahmed khater 20
01-10-2012, 11:01 PM
واحد قاللى ان واحد صاحبه وصله جواب بمعاد انترفيو يوم 7 اكتوبر تخصص كهرباء
حد عنده جديد؟؟؟؟

Moslem Engineer
01-10-2012, 11:16 PM
فعلا أنا عرفت ان فى ناس وصلها جوابات وعندهم مقابلات الاسبوع الجاى لو حد عنده معلومات يقولنا

yusif188
02-10-2012, 09:43 AM
السلام عليكم انا اريد ان اعرف هم بيبعتوا جواب ع محل السكن ام نحن نروح نسال عن ميعاد الامتحان فغي المكان الذي قمنا بتقديم الورق فيه مثل ما حدث في عام
2009
يا جماعه انا كنت مقفدم في مسابقه 2009 و كان المهندس مننا بيروح المكان الذي قدم فيه الورق و هم بيعطوه معاد الامتحان و مكان الامتحان ايضا و الامتحان كان تحس منه انه لعب عيال حيث كان الممتحن بيسال عنك مشروعك و تقديرك و سنه التخرج و الخبره و كان بيدخل اثنين اثنين و كان عادي جدااااااااااااا

Moslem Engineer
02-10-2012, 03:23 PM
لما كنت بقدم قاللى هنبعتلك جواب عموما ممكن تروح تسأل بردو عشان وارد ان الجواب ميوصلش

الم5هندس
03-10-2012, 01:33 AM
طب ياجماعه الناس الى جالها الجواب على البيت دى تبع انهى محافظه
عشان نقدر نعرف الناس الى حتعمل انترفيو الاسبوع الى جاى فى انهى محافظه

zezo010
03-10-2012, 06:07 PM
اللى سمعته ان فى ناس اتبعتلها فى القاهرة وهايمتحنوا يوم 7

بالنسبة لطنطا فى ناس راحت سألت بس انا لسه هاتاكد من الكلام ده ان شاء الله ان الاسماء هاتتعلق يوم 20 لغاية يةم 24 من اكتوبر الحالى على باب الدخول وليس على لاشبابيك اللى قدمنا عليها

zezo010
04-10-2012, 12:21 AM
ياريت ياجماعة نعمل زى المسابقة اللى فاتت ونساعد بعض هنا واللى امتحن فى الاول يحاول يساعد اللى لسه مش امتحن لأن فى ناس هاتبدأ تمتحن من الاسبوع اللى جاى ان شاء الله
بالتوفيق للجميع ان شاء الله

engnour
04-10-2012, 03:05 PM
محدش يعرف ايه اللى هيحصل للى قدم فى الزقازيق ؟؟؟؟؟

hasnaa
04-10-2012, 03:39 PM
انا قدمت فى طنطا ولما كنت بقدمت قالوا انهم هيرسلوا الجوبات بعد العيد يا ريت اللى عارف معلومات عن طنطا يقول وهل كل المحافظات بتمتحن مع بعض

designer-x
04-10-2012, 04:09 PM
انا برده اتصلت بالسكة الحديد في الزقازيق و قاللي اسئل بعد العيد.......انا من اسماعيلية على فكرة.....بس تقديمنا في الزقازيق

zezo010
04-10-2012, 05:27 PM
بالنسبة لطنطا فالاسماء هاتتعلق يوم 20/10 ان شاء الله ومش هايبعتوا حاجة لجد

hisham999999
04-10-2012, 07:17 PM
انا نفس المنطقة بتاعتك عشان انا من المنيا يعنى تبع المنطقة الوسطى ولما قدمت ف اسيوط قالولى اجى اسال بعد 45 يوم ف نفس المكان اللى قدمت الورق بتاعى فيه مش ف محطة محافظتى
انا اتصالات والكترونيات برضو دفعة 2011

hisham999999
04-10-2012, 07:24 PM
انا اتصالات والكترونيات دفعة 2011 ومن المنيا يعنى تبع المنطقة الوسطى برضو ولما قدمت الورق بتاعى ف اسيوط قالولى ارجع اسال ف نفس المكان اللى قدمت فيه تانى بعد 45 يوم

eng.shimaa1987
05-10-2012, 01:32 AM
ياريت يا جماعه نحاول ننشر الموضوعوياريت لو حد عنده تفاصيل أكتر عن موضوع الجوابات دهلو حد عارف حد جاله جواب يستفسرلنا منهجزاكم الله خيرا

abdelaziem_moh
05-10-2012, 02:58 PM
انا اتصالات والكترونيات دفعة 2011 ومن المنيا يعنى تبع المنطقة الوسطى برضو ولما قدمت الورق بتاعى ف اسيوط قالولى ارجع اسال ف نفس المكان اللى قدمت فيه تانى بعد 45 يوم

يا هشام انا زيك اتصالات من بنى سويف يعنى تبع المنطقة الوسطى ياريت تضيفنى عنك على الفيس عشان نتابع مع بعض
انا *****

abdelaziem_moh
05-10-2012, 03:07 PM
ياريت يا جماعه نحاول ننشر الموضوعوياريت لو حد عنده تفاصيل أكتر عن موضوع الجوابات دهلو حد عارف حد جاله جواب يستفسرلنا منهجزاكم الله خيرا

بشمهندسة شيماء انا اتصالات من بنى سويف انتى قدمتى فى وظايف سامسونج

eng.shimaa1987
07-10-2012, 11:42 AM
بشمهندسة شيماء انا اتصالات من بنى سويف انتى قدمتى فى وظايف سامسونجبعت السي في على إيميل الشركه لكن هل لازم اقدم في مبني المحافظه؟؟؟؟؟؟

hisham999999
07-10-2012, 02:20 PM
abdelaziem_moh
الايميل بتاعك اتحزف
عشان ممنوع مشاركة الايميل هنا
احنا هانتابع كلنا مع بعض هنا ان شاء الله مش مشكلة

abdelaziem_moh
07-10-2012, 08:07 PM
بعت السي في على إيميل الشركه لكن هل لازم اقدم في مبني المحافظه؟؟؟؟؟؟

الاحسن تقدمى فى المحافظة زى مبيقول الاعلان لان مصر كلها بعتت على الميل وفى ناس بتقول ان الميل مش شغال وكمان هيبقى افضل انه ورقك يروح عن طريق المحافظة لان ابناء بنى سويف لهم الاولوية وخصوصا المهندسين فالحقى قدمى فى المحافظة
بالمناسبة انتى تخصصك ايه

zizo7777777
07-10-2012, 09:38 PM
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
المفروض ان النهارده فيه مهندسين راحو وعملو مقابلة في القاهره
يا ريت لو حد يعرف ايه اللي حصل معاهم يدينا فكره

abdelaziem_moh
08-10-2012, 03:56 AM
شباب ممكن تكلمو الارقام دى وتسالو عن الامتحانات
-- بالنسبة للمتقدمين للعمل في حدود دائرة منطقة القاهرة ، ان يكون من المقيمين في محافظات( القاهرة - الجيزة - القليوبية )
تخصصات (ميكانيكا - كهرباء - مدني - اليكترونيات - اتصالات)
باسم السيد الاستاذ / مدير عام شئون العاملين بمنطقة القاهرة بمجمع السكة الحديد (فوق نفق شبرا القاهرة)

رقم التليفون للاستفسار 0225753555-0225753147

=============================

-- بالنسبة للمتقدمين للعمل في حدود دائرة منطقة وسط الدلتا بطنطا ، ان يكون من المقيمين في محافظات( الغربية - المنوفية - الدقهلية - كفر الشيخ - دمياط ) تخصصات (ميكانيكا - كهرباء - مدني - اليكترونيات - اتصالات)
باسم السيد الاستاذ / مدير عام شئون العاملين بمنطقة وسط الدلتا بديوان عام المنطقة بمحطة طنطا .

رقم التليفون للاستفسار -3333031

برجى اضافه كود مدينة طنطا
==============================
-- بالنسبة للمتقدمين للعمل في حدود دائرة منطقة غرب الدلتا بالاسكندرية ، ان يكون من المقيمين في محافظات(الاسكندرية - البحيرة - مطروح) تخصصات (ميكانيكا - كهرباء - مدني - اليكترونيات - اتصالات)
باسم السيد الاستاذ / مدير عام شئون العاملين بمنطقة غرب الدلتا بديوان عام المنطقة بمحطة الاسكندرية .

رقم التليفون للاستفسار 033923207
========================
-- بالنسبة للمتقدمين للعمل في حدود دائرة منطقة شرق الدلتا بالزقازيق ، ان يكون من المقيمين في محافظات( الشرقية - الاسماعيلية - السويس - بورسعيد - شمال سيناء - جنوب سيناء) تخصصات (ميكانيكا - كهرباء - مدني - اليكترونيات - اتصالات)
باسم السيد الاستاذ / مدير عام شئون العاملين بمنطقة شرق الدلتا بديوان عام المنطقة بمحطة الزقازيق .

رقم التليفون للاستفسار 2302161

برجى اضافه كود محافظة الشرقية
===============================
-- بالنسبة للمتقدمين للعمل في حدود دائرة المنطقة الوسطى ، ان يكون من المقيمين في محافظات( اسيوط - سوهاج - المنيا - بني سويف - الفيوم - البحر الاحمر) تخصصات (ميكانيكا - كهرباء - اتصالات)
باسم السيد الاستاذ / مدير عام شئون العاملين بالمنطقة الوسطى بديوان عام المنطقة بمحطة اسيوط .

رقم التليفون للاستفسار 2335623

برجى اضافه كود محافظة اسيوط
=====================================
-- بالنسبة للمتقدمين للعمل في حدود دائرة المنطقة الجنوبية ، ان يكون من المقيمين في محافظات( اسوان - الاقصر - قنا - الوادي الجديد) تخصصات (ميكانيكا - كهرباء - اتصالات)
باسم السيد الاستاذ / مدير عام شئون العاملين بالمنطقة الجنوبية بديوان عام المنطقة بمحطة اسوان .

رقم التليفون للاستفسار 2314754

برجى اضافه كود محافظة اسوان
=================================

zezo010
08-10-2012, 04:58 PM
ياترى اللى امتحنوا ايه النظام ؟

eng.shimaa1987
08-10-2012, 07:45 PM
الاحسن تقدمى فى المحافظة زى مبيقول الاعلان لان مصر كلها بعتت على الميل وفى ناس بتقول ان الميل مش شغال وكمان هيبقى افضل انه ورقك يروح عن طريق المحافظة لان ابناء بنى سويف لهم الاولوية وخصوصا المهندسين فالحقى قدمى فى المحافظةبالمناسبة انتى تخصصك ايهإن شاء الله أقدم شكرا لحضرتكأنا تخصصي إتصالات وإليكترونيات

eng.shimaa1987
08-10-2012, 07:52 PM
ياريت يا جماعه ننشر الموضوع حاسه إن المشاركات نايمه أوووي

eng mmm
08-10-2012, 11:46 PM
لو سمحتم انا قسم اتصالات و الكترونيات و هما كاتبين ان تخصصى الكترونيات فانا عاوزه اعرف اسئله اتصالات هيه نفسها الكترونيات و لا فيه اختلاف و لو فيه اختلاف ممكن اى حد يعرف اسئله الكترونيه يعرفنى بيها

yasso.m
09-10-2012, 10:54 AM
لو سمحتم انا قسم اتصالات و الكترونيات و هما كاتبين ان تخصصى الكترونيات فانا عاوزه اعرف اسئله اتصالات هيه نفسها الكترونيات و لا فيه اختلاف و لو فيه اختلاف ممكن اى حد يعرف اسئله الكترونيه يعرفنى بيها
انا كمان اتصالات والكترونيات ومعرفش اذا كان ده امتحان وده امتحان ولا لا
ياريت حد يفيدنا سوا

yasso.m
09-10-2012, 11:01 AM
ده لينك بتاع كتاب كويس انا بذاكر منه هو بخصوص قسم اتصالات
ربنا ينفعكو بيه ان شاء الله
دعواتي للجميع بالتوفيق وياريت تدعولي

rahanda
10-10-2012, 07:01 PM
اعتقد ان الكشوفات هتتعلق علي يوم 15 باسماء المستوفيه الشروط ومواعيد امتحانتهم

rashaa2
10-10-2012, 08:25 PM
طب يا جماعة لو سمحتوا يا ترى ايه الاسئلة لتخصص ميكانيكا و يا ريت لو حد من اسكندرية وصلة اى حاجة عن معاد الامتحان يقول

eng.shimaa1987
10-10-2012, 08:48 PM
اعتقد ان الكشوفات هتتعلق علي يوم 15 باسماء المستوفيه الشروط ومواعيد امتحانتهمهتتعلق فين؟وهل دي معلومات أكيده؟جزاك الله خيرا

designer-x
12-10-2012, 02:17 PM
السلام عليكم..
انا زهقت من انتظار اي اخبار عن المسابقة دي.....انا عندي بعض اسئلة للي امتحن المسابقة اللي فاتت و نجح فعلا و ارجو ان يكون في رد.......هل التدريب فعلا كان في محافظتك و لا كان في مفاجآت؟؟هل اللي امتحنك مهندسين من السكة الحديد و لا دكاترة من الجامعة؟؟الوقت بين كل امتحان و التاني قد ايه تقريبا؟؟اصل بفكر ادور على شغل واضح كده ان الموضوع هيبقى سنة و يا صابت يا خابت ربنا يستر:(
و بعدين لو حد يحط اللينك اللي بنتابع عليه لان كل مرة ابص في كل اللينكات و في الجديد و الحمد لله مش بلاقي غير الصمت الرهيب

مهندسة ميكانيكا
13-10-2012, 12:27 PM
لو سمحتم هوه ميعاد الامتحان اتحدد و لا لسه متحددش

================================================== =====
انا فى الاسكندرية سئلت شئون العاملين قالوا تعالوا اسئلوا يوم 20 اكتوبر عن مواعيد الامتحان وهيكون الامتحان كله بالقاهرة

مهندسة ميكانيكا
13-10-2012, 12:34 PM
بالنسبة لطنطا فالاسماء هاتتعلق يوم 20/10 ان شاء الله ومش هايبعتوا حاجة لجد
================================================== ==================
لما رحت سئلت على جوابات او الاتصال بالتيلفون قالوا مش هنتصل او نبعت جوابات انتم تعالوا اسئلوا بنفسكم
نفس الكلام يوم20اكتوبر تعالوا اسئلوا

eng.shimaa1987
13-10-2012, 05:16 PM
السلام عليكم..انا زهقت من انتظار اي اخبار عن المسابقة دي.....انا عندي بعض اسئلة للي امتحن المسابقة اللي فاتت و نجح فعلا و ارجو ان يكون في رد.......هل التدريب فعلا كان في محافظتك و لا كان في مفاجآت؟؟هل اللي امتحنك مهندسين من السكة الحديد و لا دكاترة من الجامعة؟؟الوقت بين كل امتحان و التاني قد ايه تقريبا؟؟اصل بفكر ادور على شغل واضح كده ان الموضوع هيبقى سنة و يا صابت يا خابت ربنا يستر:(و بعدين لو حد يحط اللينك اللي بنتابع عليه لان كل مرة ابص في كل اللينكات و في الجديد و الحمد لله مش بلاقي غير الصمت الرهيبإن شاء الله خيرلازم اللي يقدم في الحكومه يكون باله طويل :))وياريـــــــــت فعلا الناس اللي إتعينوا في المسابقه اللي فاتت يدخلوا يقولولنا أيه اللي حصر معاهم وينصحوووووناياريت لو حد يقدر يوصلهم

eng.ahmedsalah
15-10-2012, 10:42 PM
انا نفس المنطقة بتاعتك عشان انا من المنيا يعنى تبع المنطقة الوسطى ولما قدمت ف اسيوط قالولى اجى اسال بعد 45 يوم ف نفس المكان اللى قدمت الورق بتاعى فيه مش ف محطة محافظتى
انا اتصالات والكترونيات برضو دفعة 2011
مهندس هشام انا تبع المنطقه الوسطى وقدمت فى اسيوط وقالولى اسال على ميعاد الامتحان فى محافظتك فى محطة القطار فى مكتب مدير الحركه

eng.ahmedsalah
15-10-2012, 10:57 PM
بارك الله فيكم على تثبيت الموضوعأنا فعلا قمت بفتح هذا الموضوع لنتابع فيه مثل مسابقة 2009أنا ساعة التقديم قالولي إسإلي بعد شهر في محطة محافظتكياتري قالول كم نفس الكلام؟؟؟؟؟؟أنا دفعة 2009 محافظة بني سويف تخصص إتصالات وإليكترونيات

بشمهندسة شيماء انا اتصالات من بنى سويف انتى قدمتى فى وظايف سامسونج

مهندسه شيماء ومهندس عبد العظيم انا اتصالات من بنى سويف ايضا يا ريت نقدر نتواصل ونتابع مع بعض وان شاء الله لو فيه اى اخبار جديده عن الامتحان او تقديمات اخرى فى المحافظه هابلغكم وبالنسبه لسامسونج انا بعت السى فى للمحافظه وبعته لسامسونج فى برج زهراء المعادى بالمعادى وربنا يوفقنا جميعا

eng.ahmedsalah
15-10-2012, 11:08 PM
السلام عليكم..
انا زهقت من انتظار اي اخبار عن المسابقة دي.....انا عندي بعض اسئلة للي امتحن المسابقة اللي فاتت و نجح فعلا و ارجو ان يكون في رد.......هل التدريب فعلا كان في محافظتك و لا كان في مفاجآت؟؟هل اللي امتحنك مهندسين من السكة الحديد و لا دكاترة من الجامعة؟؟الوقت بين كل امتحان و التاني قد ايه تقريبا؟؟اصل بفكر ادور على شغل واضح كده ان الموضوع هيبقى سنة و يا صابت يا خابت ربنا يستر:(
و بعدين لو حد يحط اللينك اللي بنتابع عليه لان كل مرة ابص في كل اللينكات و في الجديد و الحمد لله مش بلاقي غير الصمت الرهيب

بشمهندس انت من الافضل تدور على شغل تانى لان الطبيعى انك تسعى فى اكتر من مكان وبعدين المسابقه بتاخد وقت طويل جدا ومقدم فيها اعداد كبيره فانت اعمل اللى عليك وتابع معانا لكن مينفعش تحط املك كله فى مكان واحد بس واتاكد انها مساله نصيب للناس اللى هتقبل بعد ما نعمل اللى علينا وربنا يوفقك ويوفقنا جميعا

eng.ahmedsalah
15-10-2012, 11:17 PM
المفروض ان النهارده فيه مهندسين راحو وعملو مقابلة في القاهره
يا ريت لو حد يعرف ايه اللي حصل معاهم يدينا فكره

يا جماعه انا فى واحد صاحبى سال النهارده هو مقدم تبع المنطقه المركزيه وشاف اسمه نازل فى كشف موجود مع الموظف اللى هناك لكن لسه مفيش اى مواعيد اتحددت للامتحان ولسه مفيش اى حد امتحن

arslan_10_2010
16-10-2012, 05:20 PM
:):)السلام عليكم ورحمه الله وبركاته .... انا يحيي مهندس انصالات والكترونيات من الشرقيه انا قرات الموضوع بتاع مسابقه 2009 كامل وجمعت كل المشاركات الي تخص اتصالات عن نوعيه الامتحان وماهي الاسئله وقمت برفعها ارجو ان تستفيدو منها ..ربنا ييسرلنا كل خير
[فقط الأعضاء المسجلين يمكنهم رؤية الروابط] ([فقط الأعضاء المسجلين يمكنهم رؤية الروابط] 2F%3Fma82fn6q2u3xhi7)

arslan_10_2010
16-10-2012, 07:57 PM
[فقط الأعضاء المسجلين يمكنهم رؤية الروابط] ([فقط الأعضاء المسجلين يمكنهم رؤية الروابط] ibrary)
:) هذا الموقع يحتوي علي كتب رائعه باللغه العربيه في جميع تخصصات الهندسه ارجو ان يفيدكم في امتحان السكه الحديد
[فقط الأعضاء المسجلين يمكنهم رؤية الروابط] ([فقط الأعضاء المسجلين يمكنهم رؤية الروابط] ibrary)

eng.ahmedsalah
16-10-2012, 08:04 PM
مهندس يحيى شكرا ليك جدا على تجميعة الاسئله الجميله بالنسبه لموضوع مسابقة 2009 انا كنت فكرت اعمل الموضوع ده وانزله للناس هنا فى المنتدى وبدات فيه فعلا بس كان هياخد منى وقت لان النت عندى بطئ شويه الف شكر ليك يا باشا

engtota
16-10-2012, 10:35 PM
مهندس هشام انا تبع المنطقه الوسطى وقدمت فى اسيوط وقالولى اسال على ميعاد الامتحان فى محافظتك فى محطة القطار فى مكتب مدير الحركه
:rolleyes:
يا جماعه الامتحان هيكون في نفس المحافظه اللي قدمنا فيها ولا في القاهره

engtota
17-10-2012, 01:39 AM
اللينك اللي عامله مهندس يحيي عن امتحان 2009 مش بيفتح معايا اعمل ايه

yasso.m
17-10-2012, 09:40 AM
[QUOTE=arslan_10_2010;35304]:):)السلام عليكم ورحمه الله وبركاته .... انا يحيي مهندس انصالات والكترونيات من الشرقيه انا قرات الموضوع بتاع مسابقه 2009 كامل وجمعت كل المشاركات الي تخص اتصالات عن نوعيه الامتحان وماهي الاسئله وقمت برفعها ارجو ان تستفيدو منها ..ربنا ييسرلنا كل خير
[فقط الأعضاء المسجلين يمكنهم رؤية الروابط] ([فقط الأعضاء المسجلين يمكنهم رؤية الروابط] 2F%3Fma82fn6q2u3xhi7)UOTE]

انا فتحت اللينك وحملت الفيديو كذا مرة لكن الفيديو مش شغال
طيب حضرتك تعرف احنا لازم نذاكر اتصالات والكترونيات ولا الاتصالات بس

arslan_10_2010
17-10-2012, 01:25 PM
اللينك شغال والله انا لسه مجربه حالا طيب انا رافع صور مش فيديو

arslan_10_2010
17-10-2012, 01:29 PM
اللينك انا لسه مجربه وشغال طب جرب متصفح تاني ا

designer-x
18-10-2012, 12:53 PM
بشمهندس انت من الافضل تدور على شغل تانى لان الطبيعى انك تسعى فى اكتر من مكان وبعدين المسابقه بتاخد وقت طويل جدا ومقدم فيها اعداد كبيره فانت اعمل اللى عليك وتابع معانا لكن مينفعش تحط املك كله فى مكان واحد بس واتاكد انها مساله نصيب للناس اللى هتقبل بعد ما نعمل اللى علينا وربنا يوفقك ويوفقنا جميعا

اشكرك على النصيحة يا بشمهندس.....انا فعلا مش حاطة املي كله على المسابقة دي و مقدمة في اماكن اخرى و لكن الحمد لله على كل شيء فرصي محدودة في الشغل الخاص بسبب شرط الخبرة و الاولوية للذكور طبعا الكلام ده هنا في اسماعيلية.....فعندي احباط شديد خلاني اتكلم كده....احسن حاجة ان كل واحد في المنتدى بعد مبيخلص اللي عنده بيدعي ربنا يوفقنا جميعا...ده احسن حاجة فعلا

basma627
18-10-2012, 05:06 PM
السلام عليكم انا قدمت في طنطا وكنت عايزه اعرف مواعيد الأمتحانات نزلت ولا لسه لأن محل اقامتي بعيد عن طنطا فياريت لو حد متابع يبلغني وبالتوفيق للجميع

hisham999999
18-10-2012, 08:58 PM
انا واحد صاحبى من المنطقة المركزية راح سال واتاكد انه كل واحد هايروح نفس المكان اللى قدم الورق بتاعه فيه عشان يعرف مكان ومعاد الامتحان والكلام ده هايكون بعد يوم 23 ان شاء الله

yasso.m
20-10-2012, 12:26 PM
طيب ياريت لو تنزل الاسئلة بتاعة مهندس يحيي علي المنتدي نفسه من غير تحميل او المهندس يحيي ينزلهم لاني مش نافع افتحهم خالص

مهندسة ميكانيكا
20-10-2012, 03:47 PM
بالنسبة لمسابقة السكة الحديد (محطة طنطا)
ألأسماء المعلن عنها لم يتم قبولها لعدم توافر الشروط الأتية
1-تخطى عمر 35 سنة
2-عدم استكمال اوراق التقديم (الخدمة العسكرية)

وسيتم تحديد ميعاد ألأمتحان يوم السبت القادم ان شاء الله
وسوف يتم ألأمتحان بمصلحة السكة الحديد بالقاهرة
والله الموفق والمستعان.....

م/ رامز أمير
قسم الكترونيات
رقم الجلوس ألأسم
47 معتز عبد الفتاح عبد العزيز
255 سعيد محمد السيد عبد النبي
267 احمد ممدوح احمد نصر
388 كريم على أنور على سليمان
502 رامى محمد حسن محمد الدايودى
قسم الهندسة الكهربية

13 احمد سامى ابراهيم السيد ابوعيد
240 ماجد أحمد عثمان ابراهيم
547 أحمد زغلول حسن عبد العال
585 ابراهيم عبد الله ابراهيم البابلى
629 احمد السماعيل عبد الرحمن
710 حسام عبد الواحد عبد الخا لق
745محمد جمال عبد الناصرالشيخ
758محمد السيد احمد الصباغ
820 محمود ابراهيم عبد الحميد
وسام منصور احمد منصور
قسم الهندسة المدنية

5 ايمن السيد محمد الحماقى محمد
192 مصطفى اشرف رسلان
274 كريم عبد الله ابو اليزيد اليمنى
احمد نصر احمد العيسوى
425 احمد محمد عبد المحين حمد
430 محمد صادق محمد طايل
492 عبد الرحمن سيد ابراهيم
568عصام محمود عبد العزيز القطب
543 عبد الناصر فهمى حيسن
555 محمود عرفه عبد الحميد نصار
568 محمد السعيد البسيونى
وفيق سالم محمد
محمد حمدى احمد السعيد
اسلام حمدى رزق صالح
محمد عبد العزيز عبد الخالق
محمد بسيونى محمد كب
رنا سامى عبد الرحمن اسماعيل
عبد الرحمن محمد وهدان
قسم هندسة ألأتصالات

انطونيوس عزت عبده
امير احمد محمود الأشطل
محمد سالم عبد الحميد راجح
عبد الحميد عباس عباس المسلمى
علي السيد علي حجازى
محمد يسرى عبد المعبود محمد
احمد صبرى احمد احمد
نهال محمد محمد مصطفى الشيخ
قسم الهندسة الميكانيكية

عبد الرحيم احمد عبد الرحيم صقر
عمرو احمد عبد السميع حيدر
خليل الشهاوى خليل
اسلام ابراهيم الزوق
احمد سعيد محمد شرف
السيد سعيد السيد حوام
رمضان يوسف عبد العاطى حجاز
احمد حسن السيد ابو فرج

مهندسة ميكانيكا
20-10-2012, 03:48 PM
دى صور الكشوفات

مهندسة ميكانيكا
20-10-2012, 03:52 PM
ياريت لو فى جديد بالاسكندرية تبلغونا ؟؟

alaa allah
20-10-2012, 04:09 PM
any new news for ismailya ?

eng.mema
20-10-2012, 07:47 PM
انا كمان قدمت فى محطه طنطا فى حاجه جديده النهارده 20/10
بخصوص الامتحان والاسماءوهو فى ارقام جلوس نزلت يعنى علشان الورقه اللى عطوهلنا مفهاش ارقام جلوس وللاسف انا بينى وبين طنطا 5 ساعات فى العربيه رايح جاى فلو انت قريب منها ممكن اديلك اسمى تشوف رقم الجلوس وانا قسم كهرباء

arslan_10_2010
20-10-2012, 10:25 PM
هو انا ينفع ارفع حاجه علي المنتدي

مهندسة وفاء
20-10-2012, 11:48 PM
هو لينك صور الكشوفات مش بيفتح ولة اية

االزهرة الحزينة
21-10-2012, 12:55 AM
شكرا على المجهود ربنا يجزيك كل خير ان شاء الله
بس ف استفسار ازاى هيتحدد ميعاد السبت القادم وهو هيكون عيد ؟

Mohamed Fouad
21-10-2012, 01:19 AM
هو انا ينفع ارفع حاجه علي المنتدي

ممكن تستخدم اى موقع رفع صور زى دة
postimage.org
وترفع عليه الصور وفى البوست هنا هتلاقى علامة صورة على شكل صورة مربعة دوس عليه
وبعدين اختار url
وشيل العلامة من Retrieve
ودوس اوك
أول لو الصورة اللى رفعتها تاخدها علطول كوبى وباست إذا الموقع موقع ظاهرلك الصورة كاملة قدامك بعد الرفع

yasso.m
21-10-2012, 06:45 AM
طيب في اخبار عن الشرقية
وياريت ياباشمهندس يحيي ترفع الملفات تاني بطريقة تانية
مش راضية تفتح عندي خالص

مهندسة ميكانيكا
21-10-2012, 10:39 AM
شكرا على المجهود ربنا يجزيك كل خير ان شاء الله
بس ف استفسار ازاى هيتحدد ميعاد السبت القادم وهو هيكون عيد ؟
=================

==========================
بالنسبة للسبت يقصد 20 اكتوبر لان الخبر نزل من فترة على صفحة الفيس

Moslem Engineer
21-10-2012, 03:50 PM
مفيش اى اخبار عن القاهرة ؟؟؟؟؟

arslan_10_2010
21-10-2012, 10:26 PM
[فقط الأعضاء المسجلين يمكنهم رؤية الروابط] ([فقط الأعضاء المسجلين يمكنهم رؤية الروابط])

[فقط الأعضاء المسجلين يمكنهم رؤية الروابط] ([فقط الأعضاء المسجلين يمكنهم رؤية الروابط])

abdelaziem_moh
21-10-2012, 11:31 PM
دى صور الكشوفات
[فقط الأعضاء المسجلين يمكنهم رؤية الروابط] ([فقط الأعضاء المسجلين يمكنهم رؤية الروابط] 2Fphoto.php%3Ffbid%3D101656319996387%26set%3Do.170 513233022684%26type%3D1%26theater)

يابشمهندسة اللينك مش شغال ممكن تقولينا نوصل للكشوفات ازاى

arslan_10_2010
22-10-2012, 12:43 AM
شكراا للمهندس محمد فوده مهندسين اتصالات الي مبصوش في موضوع مسابقه 2009 الحجات المهمه كلها انا رفعتهاهما ثلاثين صوره دول اول عشره (1-10) ما عدا صفحه(13-وصفحه14)في موضوع2009 ياريت نبص عليهم عشان انا مش نزلتهم
[فقط الأعضاء المسجلين يمكنهم رؤية الروابط] ([فقط الأعضاء المسجلين يمكنهم رؤية الروابط] age%2F4fun8c7od%2F)

[فقط الأعضاء المسجلين يمكنهم رؤية الروابط] ([فقط الأعضاء المسجلين يمكنهم رؤية الروابط] age%2Flcobei4m5%2F)

[فقط الأعضاء المسجلين يمكنهم رؤية الروابط] ([فقط الأعضاء المسجلين يمكنهم رؤية الروابط] age%2F4etw6ekm5%2F)

[فقط الأعضاء المسجلين يمكنهم رؤية الروابط] ([فقط الأعضاء المسجلين يمكنهم رؤية الروابط] age%2F51xe9o6vx%2F)

[فقط الأعضاء المسجلين يمكنهم رؤية الروابط] ([فقط الأعضاء المسجلين يمكنهم رؤية الروابط] age%2F3x7xi19st%2F)

[فقط الأعضاء المسجلين يمكنهم رؤية الروابط] ([فقط الأعضاء المسجلين يمكنهم رؤية الروابط] age%2F9o2p9i76l%2F)

[فقط الأعضاء المسجلين يمكنهم رؤية الروابط] ([فقط الأعضاء المسجلين يمكنهم رؤية الروابط] age%2F7apcw8i59%2F)

[فقط الأعضاء المسجلين يمكنهم رؤية الروابط] ([فقط الأعضاء المسجلين يمكنهم رؤية الروابط] age%2Fqmawmtvbx%2F)

[فقط الأعضاء المسجلين يمكنهم رؤية الروابط] ([فقط الأعضاء المسجلين يمكنهم رؤية الروابط] age%2Fwjju0risd%2F)

[فقط الأعضاء المسجلين يمكنهم رؤية الروابط] ([فقط الأعضاء المسجلين يمكنهم رؤية الروابط] age%2Fk17txxb6l%2F)

arslan_10_2010
22-10-2012, 01:26 AM
مهندسين اتصالات الي مبصوش في مسابقه 2009 اي حاجه مفيده جمعتها ورفعتها مش محتاجين يبصو غير علي صفحه(13-وصفحه14)في موضوع2009 ياريت نبص عليهم عشان انا مش نزلتهم فيها وربنا يوفق الجميع وشكراا للمهندس محمد فوده الجزء التاني (11-20)
[فقط الأعضاء المسجلين يمكنهم رؤية الروابط] ([فقط الأعضاء المسجلين يمكنهم رؤية الروابط] age%2F6u0xicc41%2F)

[فقط الأعضاء المسجلين يمكنهم رؤية الروابط] ([فقط الأعضاء المسجلين يمكنهم رؤية الروابط] age%2Furilhaatt%2F)

[فقط الأعضاء المسجلين يمكنهم رؤية الروابط] ([فقط الأعضاء المسجلين يمكنهم رؤية الروابط] age%2F5kcaurx3l%2F)

[فقط الأعضاء المسجلين يمكنهم رؤية الروابط] ([فقط الأعضاء المسجلين يمكنهم رؤية الروابط] age%2Fdw8k2xnwx%2F)

[فقط الأعضاء المسجلين يمكنهم رؤية الروابط] ([فقط الأعضاء المسجلين يمكنهم رؤية الروابط] age%2Fz3gw4opxt%2F)

[فقط الأعضاء المسجلين يمكنهم رؤية الروابط] ([فقط الأعضاء المسجلين يمكنهم رؤية الروابط] age%2Fko85x9ro1%2F)

[فقط الأعضاء المسجلين يمكنهم رؤية الروابط] ([فقط الأعضاء المسجلين يمكنهم رؤية الروابط] age%2F6j2cvgimp%2F)

[فقط الأعضاء المسجلين يمكنهم رؤية الروابط] ([فقط الأعضاء المسجلين يمكنهم رؤية الروابط] age%2Fvqd8vplqp%2F)

[فقط الأعضاء المسجلين يمكنهم رؤية الروابط] ([فقط الأعضاء المسجلين يمكنهم رؤية الروابط] age%2Fc9sj96qmp%2F)

[فقط الأعضاء المسجلين يمكنهم رؤية الروابط] ([فقط الأعضاء المسجلين يمكنهم رؤية الروابط] age%2Fudvjttob5%2F)

الم5هندس
22-10-2012, 02:18 AM
دى صور الكشوفات
[فقط الأعضاء المسجلين يمكنهم رؤية الروابط] ([فقط الأعضاء المسجلين يمكنهم رؤية الروابط] 2Fphoto.php%3Ffbid%3D101656319996387%26set%3Do.170 513233022684%26type%3D1%26theater)

لو دى الكشوفات بتاعت اسكندريه ياريت لو نرفعها تانى عشان الينك ده مش شغال

arslan_10_2010
22-10-2012, 02:56 AM
اخر جزء من الصور من (21-30) ومحدش ينسي صفحه 13 و 14

[فقط الأعضاء المسجلين يمكنهم رؤية الروابط] ([فقط الأعضاء المسجلين يمكنهم رؤية الروابط] age%2Fc4semqlgn%2Ffull%2F)

[فقط الأعضاء المسجلين يمكنهم رؤية الروابط] ([فقط الأعضاء المسجلين يمكنهم رؤية الروابط] age%2Fuhxlb1lbb%2Ffull%2F)

[فقط الأعضاء المسجلين يمكنهم رؤية الروابط] ([فقط الأعضاء المسجلين يمكنهم رؤية الروابط] age%2Fnl80c9eef%2Ffull%2F)

[فقط الأعضاء المسجلين يمكنهم رؤية الروابط] ([فقط الأعضاء المسجلين يمكنهم رؤية الروابط] age%2F5b0hg0mcn%2Ffull%2F)

[فقط الأعضاء المسجلين يمكنهم رؤية الروابط] ([فقط الأعضاء المسجلين يمكنهم رؤية الروابط] age%2F8kji07ztz%2Ffull%2F)

[فقط الأعضاء المسجلين يمكنهم رؤية الروابط] ([فقط الأعضاء المسجلين يمكنهم رؤية الروابط] age%2Ff4ma6kduv%2Ffull%2F)

[فقط الأعضاء المسجلين يمكنهم رؤية الروابط] ([فقط الأعضاء المسجلين يمكنهم رؤية الروابط] age%2Ft4sxcg4yv%2Ffull%2F)

[فقط الأعضاء المسجلين يمكنهم رؤية الروابط] ([فقط الأعضاء المسجلين يمكنهم رؤية الروابط] age%2F8sbqah06f%2Ffull%2F)

[فقط الأعضاء المسجلين يمكنهم رؤية الروابط] ([فقط الأعضاء المسجلين يمكنهم رؤية الروابط] age%2Fovsso0r3b%2Ffull%2F)

[فقط الأعضاء المسجلين يمكنهم رؤية الروابط] ([فقط الأعضاء المسجلين يمكنهم رؤية الروابط] age%2Frm24l7ns7%2Ffull%2F)

الأدمين
"تم تعديل الصور ووضع الأكبر منها, يمكنك أيضا الذهاب على كل مشاركة تريد مشاركتها مع الأعضاء ستجد رقم على اليمين لكل مشاركة كليك يكمين على الرقم وإعمل كوبى للينك وضعة هنا للمشاركة أسهل من الصور"
الرقم بيكون كمثال
أو زى الرقم هنا #80
اللينك بتاعة التالى

eng.emmy
22-10-2012, 09:18 AM
لو سمحتم ياجماعة انا مهندسة كهرباء حد يعرف اي اسئلة متوقعة للكهرباء لان مفيش اي اخبار عن كهرباء 2009 خالص وعلى فكرة عرفت ان عدد المهندسين المقدمة في هذه 14000المسابقة وصل

SARAHSOTY
22-10-2012, 03:01 PM
ياجماعه انا مهندسة ميكانيكا وقدمت في طنطا وخدت رقم جلوسى بس لسه مروحتش تانى وعاوزة اعرف لو حد عنده اخبار جديدة؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

eng.mema
22-10-2012, 06:23 PM
بالنسبه لطنطا انا روحت سألت امبارح مفيش غير كشوفات المستبعدين بس اللي اتعلقت وقالولنا نسأل على مكان ومعاد الامتحان بعد العيد وغالبا هيكون في القاهره

sameh mohammed
22-10-2012, 09:52 PM
طيب ياجماعه انا مهندس ميكانيكا باور وعاوز اعرف النتيجه امته ... انا مقدم في طنطا ... وعاوز اعرف النتيجه ظهرت ولا لا ... ولو في مقابله الاسئله هتكون في ايه ؟

sameh mohammed
22-10-2012, 09:59 PM
علي العموم انا هروح اسأل بكره في طنطا ... اللي عاوز يستفسر عن حاجه يقول وانا تحت امركم

مهندسة وفاء
23-10-2012, 01:03 AM
يا جماعة الاسماء اللى نزلت فى طنطا اسماء المستبعدين فقط واسماء اللى قبلوا ومكان امتحانهم بعد العيد انا سألت بنفسى

eng.shimaa1987
23-10-2012, 10:39 AM
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتهماشاء الله على التعاونربنا ينفع بيكم يارببالتوفيق إن شاء اللهوإن شاء الله لو في أي جديد ياريت الناس تتابعجزاكم الله خيراياريت لو أدمن المنتدى يبعت للناس بتوع مسابقة 2009 على الإيميلات يدخلوا موضوعنا واللي إتعين منهم يفيدنا بخبرته

abanob88
23-10-2012, 11:21 PM
يجماعة انا 2010 ميكانيكا من سوهاج تبع المنطقة الوسطي ياريت حد يفيدني عن ميعاد الامتحان

اية الاسئلة الي ممكن نتسئلها

rashaa2
24-10-2012, 02:39 PM
كل سنة وانتوا طيبين يا باشمهندسين انا كنت مقدمة فى اسكندرية و رحت سالت النهاردة قالولى لسه مفيش اى اخباااار و قالولى تعالى اخر اسبوع العيد عشان ممكن يكون فى اخبار جديدة وسالتوا عن مكان الامتحان هل هيكون فى القاهرة زى قبل كداقالى لسة مش عارفين

moataz1
24-10-2012, 04:45 PM
السلام عليكم
ازيكم يا شباب كل عام وانتم بخير وربنا يتقبل منكم
انا من سوهاج وقدمت كهربا في المنطقة الوسطى لو فيث اي حد عنده اي جديد يقول وربنا يكرمه

abanob88
24-10-2012, 07:46 PM
يجماعة كل سنة وانتم طيبين

الم5هندس
25-10-2012, 02:08 AM
يا جماعه بالنسبه للناس الى مقدمين فى اسكندريه
انا كنت هناك انهارده وسالت احد المسئولين
وقالى ان الاسبوع الى بعد العيد مباشرتا حيتم تعليق جدول فيه مواعيد الاختبارات
حيكون كل تخص له يوم معين
والاختبارات طبعا حتكون فى القاهره
وبخصوص الاسماء مفيش اسماء حتتعلق لان كل الناس الى قدموا حيدخلوا الاختبارات

eng.mema
25-10-2012, 09:12 PM
كل سنه وكل مهندسين مصر بخير ويارب التوفيق لنا كلنا

eng basma
27-10-2012, 09:02 AM
السلام عليكم ورحمة الله انا من زمان متابعة المنتدى بس لسه مسجلة وقدمت فى المسابقة فكل سنة وانتوا طيبين

eng.mema
30-10-2012, 12:17 PM
يارب تكونوا عيدتوا كويس

وياريت لو حد سأل النهارده في اي منطقة يقولنا ايه الاخبار

عطية محمد
30-10-2012, 12:50 PM
ربنا يصلح الحال

darkcloud
30-10-2012, 09:05 PM
أهم حاجة دلوقتي الأمتحان....لو حد عارف اي اسئلة يعرضها للجميع والرزق بيد الله وكل مقدر ومكتوب

Moslem Engineer
01-11-2012, 12:08 AM
السلام عليكم
واحد صاحبى راح سأل امبارح وقالوله الأسماء والمواعيد يوم 5/11

eng.shimaa1987
01-11-2012, 08:50 AM
السلام عليكم
واحد صاحبى راح سأل امبارح وقالوله الأسماء والمواعيد يوم 5/11

محافظة أيه ولا ده لكل المحافظات؟

مهندسة وفاء
01-11-2012, 09:57 AM
ربنا يصلح الحال للجميع

nagwa89
01-11-2012, 01:37 PM
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته يا جماعه ياريت اللي مقدم ف اسوان يقول لو يعرف اخبار وجزاكم الله خيرا

Moslem Engineer
01-11-2012, 03:00 PM
الكلام ده فى القاهرة بس مش عارف هتبقى اسماء الناس اللى فى القاهرة بس ولا كل المحافظات

Eman Noor
02-11-2012, 01:41 PM
السلام عليكم من فضلكم لو حد عنده فكره عن الإمتحان في هذه المسابقه يعرفنا اما مهندسة اتصالات وشكرا.

hany795
04-11-2012, 12:13 AM
يعنى فيه امتحانات ولا لاء

midoin2003
04-11-2012, 02:33 PM
انا كنت هناك امبارح ومعلقين ورقه انه مفيش جديد عن الامتحان قبل 15-11-2012 ف طنطا ف جديد في اي محافظه تانيه

eng.shimaa1987
05-11-2012, 04:24 PM
فيه حد سأل في بقية المحافظات؟

hany795
05-11-2012, 08:56 PM
يا ريت يا جماعة اللى سال فى الزقازيق يعرفنا عشان محدش عارف حاجة خالص

designer-x
05-11-2012, 09:04 PM
انا سالت و لقيت رقمهم مرفوع من الخدمة في محطة الزقازيق....:d

hasnaa
06-11-2012, 05:39 PM
انا روحت النهارده طنطا وقالوا ان مفيش اى اسماء الا بعد يوم 20 و الامتحان غالبا فى شهر12 يعنى ما تستعجلوش لان يوم الحكومة بسنة

arslan_10_2010
07-11-2012, 04:33 PM
صباح الفل شكل يوم الحكومه بسنه صحيح هو اول اختبار هو الصبر ودرجه تعلقك بالوظيفه انا شكلي هخلع ع بره واريح دماغي

basma627
09-11-2012, 03:01 AM
انا كنت هناك امبارح ومعلقين ورقه انه مفيش جديد عن الامتحان قبل 15-11-2012 ف طنطا ف جديد في اي محافظه تانيه
شكرا ليك انك عرفتني علشان انا تبع طنطا والمسافه بيني وبين طنطا ساعتين مواصلات وياريت لو عرفت جديد تبلغنا وربنا يوفق الجميع

nagwa89
09-11-2012, 04:47 PM
السلام عليكم ورحمه الله انا ملييييييييت بجد محدش يعرف اسوان نزلت ارقام جلوس ولا مش ناويين

مهندسة وفاء
09-11-2012, 06:41 PM
ياجماعة انتو شغلين بالكم بميعاد االامتحان فى الاهم منة وهو الامتحان هيكون ازاى وهانمتحن فى اية؟ياريت لو حد عارف حاجة يفيدنا

rashaa2
10-11-2012, 01:07 PM
يا ترى مفيش اخبار للى قدموا فى اسكندرية

eng.mema
12-11-2012, 10:31 AM
موجز الأنباء

كانت الإمتحانات حتتحدد بعد العيد وبعد كده بعد 5/11 وبعد كده بعد 15/11 وبعد كده بعد 20/11
هااااااااه مين يزود

والله معاك حق

designer-x
12-11-2012, 07:57 PM
كان ياما كان فى قديم الزمان ناس بتلبس أزرق فى أزرق مسميين نفسهم هيئة السكة الحديد أمر كبيرهم بحشد المهندسين من عامة الشعب لإختبارهم وإختيار بعضهم لمعالجة وحش حديدى كبير يدعونه بالقطار فاكرين القصة القديمة دى لو أفتكرتوها إنسوها دلوقتى خالص لغاية ما الإمور تستقر بعد حادث الفيوم ويغيرو رئيس مجلس الإدارة كالعادة بعد كل حادث
هههههههههههههه.......قصة معبرة.......المسابقة دي اخرجت مواهبنا الادبية المدفونة و خلصت على حبة الصبر اللي فاضلين........نفسي اعيش لحد ما اتعين

eng.shimaa1987
12-11-2012, 08:56 PM
الله المستعان

qupeed_venos
13-11-2012, 02:10 AM
لو في حد من القليوبية ممكن يفيدنا

rana_ahmed
13-11-2012, 12:44 PM
;)هم يضحك و هم يبكى يا باشمهندسين

Moslem Engineer
13-11-2012, 02:20 PM
يا جماعة اخر كلام عرفته ان المواعيد لسة هتنزل فى اول 12 والامتحان فى شهر 1
الكلام ده وصلنى من ناس لهم معارف داخل السكة الحديد
الله المستعان

rashaa2
14-11-2012, 11:52 AM
السلام عليكم، بالنسبه لامتحانات السكة الحديد انا ميكانيكا و كنت مقدمة فى اسكندرية و لسه دلوقتى عارفة ان الامتحان فى القاهرة يوم 20/2 ان شاء الله

مهندس سامح يحيي
14-11-2012, 12:57 PM
يعني انتي روحتي سألتي ف اسكندرية واتأكدي .. ولا حد قالك ؟؟لان انا من اسكندرية وسألتهم امبارح قالولي الاسبوع الجاي ... بس انا كهرباء

مهندسة وفاء
14-11-2012, 04:21 PM
معلشى انت قولتى 20 شهر 2 ولة قاصدك شهر 12

rashaa2
16-11-2012, 05:02 PM
ايوا شهر 2 /2013

engtota
17-11-2012, 12:22 AM
امال اسوان هتبقي في شهر كام اما اسكندريه في شهر2

hams85
17-11-2012, 12:36 PM
السلام عليكم انا مهندسة كهرباء من اسكندرية ياريت حد يفيدنى بمعاد الامتحان لشعبة الكهرباء ومكانة ف القاهرة ولا فين؟

مهندس سامح يحيي
18-11-2012, 11:37 AM
انامهندس كهرباء من اسكندرية وامتحاني يوم 05-02-2013 في القاهره

nagwa89
18-11-2012, 01:53 PM
السلام عليكم ورحمه الله
لو سمحتو لو حد من اسوان راح المحطه يقول الاسماء نزلت ولا لا
ولو نزلت يشوف اسمي معاه نجوي احمد
تخصص اتصالات والكترونيات
وجزاكم الله خيرا

hany795
18-11-2012, 03:29 PM
انا مهندس كهرباء من الشرقية وامتحانى يوم 24-3-2013 فى القاهرة

i.nasr
18-11-2012, 06:55 PM
المهندسة نجوى انا سألت على الامتحان فى محطة اسوان قالولى اسأل الاسبوع الجاى

مهندسة وفاء
18-11-2012, 10:10 PM
حد سأل فى طنطا فى مواعيد نزلت ولة لاء ياريت حد يفيدنى

eng_ahmed.essam
19-11-2012, 02:12 AM
اذيكم يا جماعه ياربت لو فيكم يعرف كشف الاسماء اللى تبع المنطقه الوسطى فى محافظه اسيوط اتعلق ولا لا
انا مهندس ميكانيكا
وجزاكم الله كل خير ويارب التوفيق يكوون من نصيبنا جميعا ياكريم

hisham999999
19-11-2012, 06:21 AM
ياريت ياجماعة اللى يروح اى منطقة يصور الكشوفات دى ويرفعالنا على المنتدى هنا

rashaa2
19-11-2012, 12:15 PM
جدول الامتحانات لطنطا

rashaa2
19-11-2012, 12:17 PM
جدول امتحان السكة الحديد لمنطقة الزقازيق وما يتبعها قسم ميكانيكا
24/3 1:60
26/3 61:120
27/3 121:180
30/3 181:240
31/3 241:300
2/4 301/360
3/4 361:420
6/4 421:461
28/4 المتخلفون عن المواعيد السابقة

Moslem Engineer
19-11-2012, 09:57 PM
طب يا جماعة القاهرة ايه الاخبار ؟؟؟؟؟؟؟؟

الم5هندس
20-11-2012, 01:47 AM
السلام عليكم، بالنسبه لامتحانات السكة الحديد انا ميكانيكا و كنت مقدمة فى اسكندرية و لسه دلوقتى عارفة ان الامتحان فى القاهرة يوم 20/2 ان شاء الله اولا انا اب اشكر حضرتك على المعلومه الجيده دى وشبه صحيحه اولا هى فعلا الامتحانات فى القاهره انما بالنسبه للموعد نزل انهارده خطه بكل التخصصات وكل ارقام الجلوس مواعيدها امتى والمفروض ان كل 60مهندس بيمتحنوا فى يوم وانا بالنسبالى معادى فى اول 60 مهندس فى ميكانيا وده حيكون 11/2/2013 وياريت كل واحد يعرف الرقم الى مسجل بيه ويعرف معاد امتحانه امتى بالظبط ده فى اسكندريه

eng.shimaa1987
20-11-2012, 07:03 PM
اسلام عليكم ورحمة الله وبركاته
أبشروا
كشوفات كل محافات بحري في المشاركة القادمة

عقبال محافظات قبلي

بالتوفيق ليكم كلكم إن شاء الله

eng.shimaa1987
20-11-2012, 07:08 PM
اسماء وأرقام جلوس ومواعيد امتحانات السكة الحديد - مدني - القاهرة الكبرى
([فقط الأعضاء المسجلين يمكنهم رؤية الروابط] %8A%D8%A7%D8%AF+%D8%A7%D9%84%D9%88%D8%B8%D8%A7%D9% 8A%D9%81%29)
اسماء وأرقام جلوس ومواعيد امتحانات السكة الحديد - إلكترونيات - القاهرة الكبرى
([فقط الأعضاء المسجلين يمكنهم رؤية الروابط] %8A%D8%A7%D8%AF+%D8%A7%D9%84%D9%88%D8%B8%D8%A7%D9% 8A%D9%81%29)
اسماء وأرقام جلوس ومواعيد امتحانات السكة الحديد - كهرباء - القاهرة الكبرى
اسماء وأرقام جلوس ومواعيد امتحانات السكة الحديد - ميكانيكا - القاهرة الكبرى
اسماء وأرقام جلوس ومواعيد امتحانات السكة الحديد - اتصالات - القاهرة الكبرى

مواعيد امتحانات مسابقة السكة الحديدية - اتصالات - شرق الدلتا

مواعيد امتحانات مسابقة السكة الحديدية - كهرباء - شرق الدلتا

مواعيد امتحانات مسابقة السكة الحديدية - إلكترونيات - شرق الدلتا

مواعيد امتحانات السكة الحديدية - مدني - ([فقط الأعضاء المسجلين يمكنهم رؤية الروابط] %8A%D8%A7%D8%AF+%D8%A7%D9%84%D9%88%D8%B8%D8%A7%D9% 8A%D9%81%29)

مواعيد امتحانات مسابقة السكة الحديد - مدني - شرق الدلتا والزقازيق
مواعيد امتحانات مسابقة السكة الحديدية - أتصالات - غرب الدلتا و الأسكندرية
مواعيد امتحانات مسابقة السكة الحديدية - كهرباء - غرب الدلتا و الأسكندرية
([فقط الأعضاء المسجلين يمكنهم رؤية الروابط] %8A%D8%A7%D8%AF+%D8%A7%D9%84%D9%88%D8%B8%D8%A7%D9% 8A%D9%81%29&utm_content=Yahoo%21+Mail)

مواعيد امتحانات مسابقة السكة الحديدية - إلكترونيات - غرب الدلتا والاسكندرية
([فقط الأعضاء المسجلين يمكنهم رؤية الروابط] %8A%D8%A7%D8%AF+%D8%A7%D9%84%D9%88%D8%B8%D8%A7%D9% 8A%D9%81%29&utm_content=Yahoo%21+Mail)
مواعيد امتحانات مسابقة السكة الحديدية - إلكترونيات - وسط الدلتا

مواعيد امتحانات مسابقة السكة الحديدية - أتصالات - وسط الدلتا

مواعيد امتحانات مسابقة السكة الحديدية - ميكانيكا - منطقة الزقازيق وشرق الدلتا
مواعيد امتحانات مسابقة السكة الحديدية - مدني - وسط الدلتا

مواعيد امتحانات مسابقة السكة الحديدية - كهرباء - وسط الدلتا

eng.shimaa1987
20-11-2012, 08:05 PM
اذيكم يا جماعه ياربت لو فيكم يعرف كشف الاسماء اللى تبع المنطقه الوسطى فى محافظه اسيوط اتعلق ولا لا
انا مهندس ميكانيكا
وجزاكم الله كل خير ويارب التوفيق يكوون من نصيبنا جميعا ياكريم

كل أسماء محافظات بحري نزلت على النت في المشاركة الساابقة لكن طبعا الصعيد للأسف لسه هنستنيى شويه

eng.shimaa1987
20-11-2012, 08:08 PM
يلا يا جماعه شدوا حيلكم وربنا يوفقكم قدامكم 3 شهور ياريت ما تضيعوش وقت وأنا أولكم

ياريت لو حد عرف أخبار عن محافضات الصعيد يقولنا من فضلكم

hisham999999
20-11-2012, 10:52 PM

إلكترونيات [فقط الأعضاء المسجلين يمكنهم رؤية الروابط]
كهرباء [فقط الأعضاء المسجلين يمكنهم رؤية الروابط] ([فقط الأعضاء المسجلين يمكنهم رؤية الروابط])
اتصالات [فقط الأعضاء المسجلين يمكنهم رؤية الروابط] ([فقط الأعضاء المسجلين يمكنهم رؤية الروابط])
مدني [فقط الأعضاء المسجلين يمكنهم رؤية الروابط] ([فقط الأعضاء المسجلين يمكنهم رؤية الروابط])
ميكانيكا [فقط الأعضاء المسجلين يمكنهم رؤية الروابط] ([فقط الأعضاء المسجلين يمكنهم رؤية الروابط])
ثانيا منطقة وسط الدلتا
إلكترونيات [فقط الأعضاء المسجلين يمكنهم رؤية الروابط]
اتصالات [فقط الأعضاء المسجلين يمكنهم رؤية الروابط] ([فقط الأعضاء المسجلين يمكنهم رؤية الروابط])
مدني [فقط الأعضاء المسجلين يمكنهم رؤية الروابط] ([فقط الأعضاء المسجلين يمكنهم رؤية الروابط])
كهرباء [فقط الأعضاء المسجلين يمكنهم رؤية الروابط] ([فقط الأعضاء المسجلين يمكنهم رؤية الروابط])
ثالثا منطقة شرق الدلتا
ميكانيكا [فقط الأعضاء المسجلين يمكنهم رؤية الروابط] ([فقط الأعضاء المسجلين يمكنهم رؤية الروابط])
إلكترونيات [فقط الأعضاء المسجلين يمكنهم رؤية الروابط] ([فقط الأعضاء المسجلين يمكنهم رؤية الروابط])
أتصالات [فقط الأعضاء المسجلين يمكنهم رؤية الروابط] ([فقط الأعضاء المسجلين يمكنهم رؤية الروابط])

رابعا القاهرة الكبرى
أتصالات [فقط الأعضاء المسجلين يمكنهم رؤية الروابط] ([فقط الأعضاء المسجلين يمكنهم رؤية الروابط])
كهرباء [فقط الأعضاء المسجلين يمكنهم رؤية الروابط]
إلكترونيات [فقط الأعضاء المسجلين يمكنهم رؤية الروابط] ([فقط الأعضاء المسجلين يمكنهم رؤية الروابط])

خامسا المنطقة الوسطى بأسيوط
ميكانيكا [فقط الأعضاء المسجلين يمكنهم رؤية الروابط]
كهرباء [فقط الأعضاء المسجلين يمكنهم رؤية الروابط]
اتصالات [فقط الأعضاء المسجلين يمكنهم رؤية الروابط]

m_essa
21-11-2012, 02:16 AM
يا جماعه اللينكات دى ش بتفتح ممكن حد يجرب

االزهرة الحزينة
21-11-2012, 04:56 AM
شكرا كتير على المجهود الرائع ده .....بس هى الامتحانات هتكون فين بالظبط فى القاهرة ولا فى المطة اللى قدمنا فيها ؟

hisham999999
21-11-2012, 03:18 PM
اللينكات بتفتح بعد 10 ثوانى
اى حد اللينكات مش بتفتح معاه يقولى المنطقة بتاعتك والتخصص بتاعك ورقم الجلوس وانا اقولك امتحانك امتى وفين

hisham999999
21-11-2012, 03:21 PM
شكرا كتير على المجهود الرائع ده .....بس هى الامتحانات هتكون فين بالظبط فى القاهرة ولا فى المطة اللى قدمنا فيها ؟
الامتحانات كلها تقريبا ف القاهرة.. كل اللى شوفته انا كان ف القاهرة بس انا ماشوفتش الكل يعنى
وهو عموما العنوان بتاع المكان اللى هاتمتحن فيه مكتوب ف اللينكات مع المواعيد

eng alaa
21-11-2012, 05:02 PM
مواعيد امتحانات المهندسين (مسابقة السكه الحديد)

مــــــكـاــان الامتـــحان : مكتب رئيس الاداره المركزيه لهندسة السكة بمبنى هندسة السكة
الدور الاول _ميدان رمسيس _ القاهرة

وتمنياتنا بالتوفيق للجميع

اليكم صور تحمل المواعيد

mahmoudhgo
22-11-2012, 02:19 AM
يا جماعه ما حدش يعرف حاجه عن اسوان انا اتصالات من اسوان

mahmoudhaggag
22-11-2012, 05:01 PM
بالتوفيق ان شاء الله لنا و لكم

zizo7777777
22-11-2012, 07:28 PM
على فكره ارقام الجلوس ومواعيد المقابلات وصلت اسوان كل اللي عليك تسال في المحطه وبالتوفيق للجميع ان شاء الله

totostar
24-11-2012, 02:41 PM
انا منطقة القاهرة الكبرى ... تخصص ميكانيكا .....ورقمى 103
انا منطقة شرق الدلتا (الزقازيق) ... تخصص ميكانيكا .....ورقمى 422

hisham999999
26-11-2012, 12:58 AM
[QUOTE=totostar;35525]
انا منطقة القاهرة الكبرى ... تخصص ميكانيكا .....ورقمى 103
محمود محمد تهامى محمد -تاريخ الامتحان 13-1-2013-بمبنى رئيس الادارة المركزية للصيانة مبنى المجمع الدور الاول (ده ف رمسيس غالبا والله اعلم)
والمتخلفون يوم 27-4-201

انا منطقة شرق الدلتا (الزقازيق) ... تخصص ميكانيكا .....ورقمى 422
6-4-2013
والمتخلفون يوم 28-4-2012 (مكان الامتحان مش مكتوب)

yasso.m
27-11-2012, 09:07 AM
هانعمل ايه في الالكترونيات ياشباب احنا كنا ذاكرنا اتصالات واقلمنا نفسنا عليها دلوقت وزعونا الكترونيات نذاكر ايه بقي لو حد يعرف حاجة ياريت يقولنا ولو في كتاب مفيد نقدر نرجعله وياريت لو حد عنده خلفية قسمو اتصالات والكترونيات بناء علي ايه... اصل في شرق الدلتا عاملين 123 واحد اتصالات و455 الكترونيات بناء علي ايه بقي الله اعلم

amrfahim
28-11-2012, 01:40 PM
لو سمحتو يا شباب لو حد من اسوان يصور لينا كشف اتصالات ويرفعه

مهندسة وفاء
28-11-2012, 05:39 PM
لو سمحتوا انا ميكانيكا انتاج ومقدمة فى طنطا ورقمى 686عايزة اعرف معاد الامتحان امتى

امة العزيز
29-11-2012, 04:28 PM
انا كمان اتصالات و كاتبينى اليكترونيات و ميعاد امتحانى 27/2 من الزقازيق

designer-x
30-11-2012, 12:41 PM
ياريت يا جماعة زي ما اترفعت مواعيد الامتحانات كده لكل المناطق..........ياريت تترفع كشوف الكترونيات و اتصالات لكل المناطق لان التخصص ده فيه مشكلة انهم اتوزعو عشوائي كده بعضهم الكترونيات و البعض الاخر اتصالات...و مش الكل يقدر يسال بنفسه في المحطة يعني اللي هيقدر يرفع الكشوف دي يبقى جزاه الله خيرا و ربنا يوفقنا جميعا

moemena bellah
30-11-2012, 08:43 PM
انا برده الكترونيات الزقازيق وامتحانى 27/2

yasso.m
03-12-2012, 08:09 AM
انا معاكي الكترونيات بردو الزقازيق ياتري هانذاكر ايه ولا ازاي لو عرفتي حاجة عرفيني بليز

yasso.m
17-12-2012, 03:41 PM
ايه ياجماعة محدش عارف امتحان الكترونيات نظامه ايه

eng.shimaa1987
19-12-2012, 02:26 PM
يا جماعه عايزين نساعد بعض في موضوع المذاكره
ياريت كل تخصص يتواصلوا هنا في الموضوع ويقولوا بيستعدوا إزاي للمقابله

eng.shimaa1987
19-12-2012, 02:28 PM
ياريت الإخوه اللي من بني سويف وقدموا في شركة سامسونج يدخلوا هنا
إنترفيو شركة سامسونج ([فقط الأعضاء المسجلين يمكنهم رؤية الروابط])

eng.shimaa1987
25-12-2012, 02:18 PM
السلام عليكم
مش فيه ناس عندها إمتحان في شهر واحد
ياريت يقولولنا بيستعدوا إزاي ونساعد بعضنا
جزاكم الله خيرا

mghanem9999
28-12-2012, 10:00 AM
السلام عليكم
لوسمحتم يا جماعة اللى فالكترونيات زيىى و هايمتحن قريب يقولنا ايه الاسئلة اللى اتسألها عشان كل الماتريال اللى عندنا اتصالات
و اللى يقدر يعرف حاجة يقولنا و انا كمان هاحاول اسال كدة و اشوف
ربنا ينجحنا جميعا يارب

Eman Noor
29-12-2012, 12:28 AM
السلام عليكم..............انا إتصالات فلو في حد عارف حنذاكر ايه يارييت يرفعها وشكرا.

mghanem9999
29-12-2012, 10:34 AM
السلام عليكم..............انا إتصالات فلو في حد عارف حنذاكر ايه يارييت يرفعها وشكرا.

بصى على موضوع مسابقة السكة الحديد 2009 مجمعين فيه معظم اسئلة اتصالات
:)

ايمن خيري محمد
31-12-2012, 11:17 PM
الامتحان بتاعي يوم 13/1
بعد اذنكم انا عايز اسئل هو
حد يعرف الامتحان هيكون في اسئله عامه
ولا في التخصص ولا
iq
ولا لغه
ياريت لو حد يعرف يفدني

ايمن خيري محمد
31-12-2012, 11:21 PM
انا مهندس اتصالات والكترونيات
ياريت لو حد منه دفعه 2009
يقول هو اختباروه كام مره
يعني هما امتحنو مره وحده ولا اكتر من مره

eng.shimaa1987
01-01-2013, 02:23 PM
ربنا معاك يا باش مهندس
ربنا يوفقك
ممكن حضرتك تستعين بالأسئله اللي في مسابقة 2009 وياريت حضرتك تركز على الإنجليش كويس والإختصارات في التخصص

Eman Noor
01-01-2013, 03:12 PM
[فقط الأعضاء المسجلين يمكنهم رؤية الروابط] Originally Posted by Eman Noor [فقط الأعضاء المسجلين يمكنهم رؤية الروابط] ([فقط الأعضاء المسجلين يمكنهم رؤية الروابط])

بصى على موضوع مسابقة السكة الحديد 2009 مجمعين فيه معظم اسئلة اتصالات

Thanks.

ايمن خيري محمد
01-01-2013, 04:32 PM
ربنا معاك يا باش مهندس
ربنا يوفقك
ممكن حضرتك تستعين بالأسئله اللي في مسابقة 2009 وياريت حضرتك تركز على الإنجليش كويس والإختصارات في التخصص

شكرااا ليكي يابشمهندسه
بس كنت عايز اعرف هو اني هتسئل كل حاجه
يوم 13 ولا في اختبارات في ايام تانيه
يعني اول مرهممكن امتحن انجلش او كمبيوتر وهكذا ويبقي في مقابله تانيهخ في امتحان التخصص ولا كل في مره وحده ياريت حد يفدني

مهندسة وفاء
06-01-2013, 04:42 PM
مهندسين ميكانيكا انتاج هتذاكرو اية ؟

eng.shimaa1987
08-01-2013, 04:01 PM
شكرااا ليكي يابشمهندسه
بس كنت عايز اعرف هو اني هتسئل كل حاجه
يوم 13 ولا في اختبارات في ايام تانيه
يعني اول مرهممكن امتحن انجلش او كمبيوتر وهكذا ويبقي في مقابله تانيهخ في امتحان التخصص ولا كل في مره وحده ياريت حد يفدني

بص حضرتك هو في 2009 كانوا 3 إمتحانات والنظام السنه دي في ظني هيكن مختلف
لإن إمتحان منهم إتلغي وهو إن كل واحد يمتحن في المحافظه اللي قدم فيها الأول وبعد كده إمتحانين في القاهره
في ظني هيكونوا إمتحانين فقط
لكن هيكونوا متقسمين إزاي لا أعلم
وفي الغالب هيكون اليوم الواحد هتمتحن فيه كل حاجه زي 2009 الإمتحان التاني ده ممكن يكون مجرد إنهم الناس اللي هتتقبل هيصفوهم للأعداد اللي هما عايزينها
والله أعلم

حضرتك ذاكر كويس وتوكل على الله
وبالتوفيق لينا كلنا يارب

eng.shimaa1987
08-01-2013, 04:13 PM
بشمهندسين لو حد عايز يعرف معلومه عن السكه الحديد كل واحد في تخصصه

إن شاء الله الكتاب ده هيفيد كل الناس كل التخصصات
المشكله إنه طويل شويه

لكن لو مش عندك وقت ممكن تقرأ الشبار اللي في تخصصك فقط وتقرأ شبتر المقدمه
ربنا ممعاكم

eng.shimaa1987
08-01-2013, 04:25 PM
بشمهندسين الإتصالات والإليكترونيات
ياريت من فضلكم نهتم شويه
عايزين نعرف كل مواعيد الإتصالات الإليكترونيات
ونشوف الناس اللي هتمتحن في الأول ونساعدهم في إنهم يخلصوا مذاكره قبل موعد إمتحانهم
ونشوف الإجابات المثاليه على الأسئله في 2009 علشان لو غتكررت يقدروا يجاوبوا إجابه تكون صح 100 100

ولو نقدر نساعدهم بكتب أو مراجع مفيييييييده

أنا هحاول أسرد كل مواعيد الإمتحانات وياريت الناس اللي هتبدأ بدري تشارك معانا

eng.shimaa1987
08-01-2013, 05:01 PM
القاهرة الكبرى
إليتكرونيات
12/1/2013
13/1/2013
15/1/2013
16/1/2013
التخلفات 6/3/2013

القاهرة الكبرى
إتصالات
12/1/2013
13/1/2013
15/1/2013
16/1/2013
19/1/2013
20/1/2013
22/1/2013
26/1/2013
27/1/2013
29/1/2013
30/1/2013
2/2/2013
3/2/2013
5/2/2013
التخلفات 10/4/2013

غرب الدلتا والأسكندرية
إليتكرونيات
19/1/2013
20/1/2013
التخلفات 9/3/2013

غرب الدلتا والأسكندرية
إتصالات
6/2/3013
9/2/2013
10/2/3013
12/2/2013
13/2/3013
التخلفات 28/2/2013

وسط الدلتا
إليكترونيات
22/1/2013
26/1/2013
27/1
29/1
30/1
2/2
3/2
5/2
6/2
9/2
10/2
12/2
13/2
16/2
17/2
19/2
التخلفات 9/3/2013

وسط الدلتا
إتصالات
16/2/2013
17/2
19/2
20/2
23/2
24/2
26/2
27/2
2/3
3/3
5/3
6/3
9/3
10/3
12/3
التخلفات 13/4

شرق الدلتا
إليكترونيات
20/2/2013
23/2/2013
24/2/2013
26/2/2013
27/2/2013
2/3/2013
3/3/2013
5/3/2013
التخلفات 6/3/2013

شرق الدلتا
إتصالات
13/3/2013
16/3/2013
التخلفات 13/4/2013

المنطقه الوسطى بأسيوط
إتصالات
17/3/2013
19/3/3013
20/3/2013
23/3/2013
24/3/2013
26/3/2013
27/3/2013
30/3/2013
التخلفات 14/4/2013

ahmedsoliman011
09-01-2013, 11:34 PM
محدش يعرف الناس اللى بدأت عملوا ايه والنظام عامل ازاى

ايمن خيري محمد
11-01-2013, 03:46 PM
how many channels in 2g and 3g gsm
لو حدث قطع في optical fiber ازي اعا لج
ياريت حد يفدني

engsallee
12-01-2013, 03:36 AM
يابشمهندسة شيماء الكتاب اللى نزلتيه مش موجود فى الموقع
ياريت تساعدونا فى اجاابات اسئلة كتيرانا امتحانى يوم 15/1

midoin2003
14-01-2013, 04:08 PM
ف ناس بدات تمتحن ياريت الي عنده معلومه يقولها

eng.shimaa1987
15-01-2013, 10:18 AM
يابشمهندسة شيماء الكتاب اللى نزلتيه مش موجود فى الموقع
ياريت تساعدونا فى اجاابات اسئلة كتيرانا امتحانى يوم 15/1

الله المستعان
معذرة والله لم أر مشاركتك إلا الأن
لكن أنا حملت الكتاب من الرابط وحمل معي

على العموم ربنا يوفقك النهارده ياباش مهندسه إستعيني بالله

ربنا معاكِ

hany795
15-01-2013, 10:32 AM
لو سمحتوا ياجماعة بالنسبة للناس اللى امتحنت ممكن يعرفونا الامتحان الساعة كام عشان بنيجى من بعيد ونعمل حسابنا

eng.shimaa1987
15-01-2013, 12:31 PM
تخصصات ايه اللي بدأت؟؟

eng.shimaa1987
15-01-2013, 02:03 PM
القاهرة الكبرى
إليتكرونيات
12/1/2013
13/1/2013
15/1/2013
16/1/2013
التخلفات 6/3/2013

القاهرة الكبرى
إتصالات
12/1/2013
13/1/2013
15/1/2013
16/1/2013
19/1/2013
20/1/2013
22/1/2013
26/1/2013
27/1/2013
29/1/2013
30/1/2013
2/2/2013
3/2/2013
5/2/2013
التخلفات 10/4/2013

غرب الدلتا والأسكندرية
إليتكرونيات
19/1/2013
20/1/2013
التخلفات 9/3/2013

غرب الدلتا والأسكندرية
إتصالات
6/2/3013
9/2/2013
10/2/3013
12/2/2013
13/2/3013
التخلفات 28/2/2013

وسط الدلتا
إليكترونيات
22/1/2013
26/1/2013
27/1
29/1
30/1
2/2
3/2
5/2
6/2
9/2
10/2
12/2
13/2
16/2
17/2
19/2
التخلفات 9/3/2013

وسط الدلتا
إتصالات
16/2/2013
17/2
19/2
20/2
23/2
24/2
26/2
27/2
2/3
3/3
5/3
6/3
9/3
10/3
12/3
التخلفات 13/4

شرق الدلتا
إليكترونيات
20/2/2013
23/2/2013
24/2/2013
26/2/2013
27/2/2013
2/3/2013
3/3/2013
5/3/2013
التخلفات 6/3/2013

شرق الدلتا
إتصالات
13/3/2013
16/3/2013
التخلفات 13/4/2013

المنطقه الوسطى بأسيوط
إتصالات
17/3/2013
19/3/3013
20/3/2013
23/3/2013
24/3/2013
26/3/2013
27/3/2013
30/3/2013
التخلفات 14/4/2013

في إنتظار إخوانا اللي إمتحنوا ليوافوونا بكل جديد لديهم
ولكم جزيل الشكررررر :)

ايمن خيري محمد
15-01-2013, 09:05 PM
الامتحان بيبدء الساعه 10
وبيدخلو بالترتيب انا امتحنت
الحمد لله واتسألت في مميزات optical fiber
وعيوبه والسؤال التاني وحده قياس ال attenuation
وهي db
وبعد كده عرف نفسك بالانجلش
وربنا معاكو جميعا

eng.shimaa1987
16-01-2013, 06:10 PM
جزاكم الله خيرا يا باش مهندس الصفحه نايمه ماشاء الله إن شاء الله النهارده أو بكره أحاول أنزل معظم الإسئله اللي إتسألت لتخصصات إتصالات وإليكترونيات

eng.shimaa1987
16-01-2013, 06:11 PM
يا جماعه الاسئله دى اللى اتسالت النهارده واحنا بمتحن قسم الكترونيات 1- half rectifier diagram 2- full wave rectifier diagram 3- الفرق بين diode and thyristor 4- هل transformer give ac voltage or dc voltage 5- الفرق بين pnp and npn 6- heat sink 7- هل led يحول الطاقه الكهربيه الى طاقه ضوئيه 8- truth table of and or nand gate 9- هل مكثفات السيراميك تشحن طاقه 10- transistor function 11-طريقه حساب المكثفات على التوالى والتوازى 12- diagram of not gate copied

eng.shimaa1987
16-01-2013, 06:13 PM
النهاردة أسئلة السكة الحديد بالنسبة لاتصالات

عن ال optical fiber و ال coverage area بتاعة ال vhf وازاي أزودها

وكان في سؤال logic عن ال don't care بيعمل اية ؟

وعرفي نفسك وكنتي شغالة ولا لاء ؟

أما الأسئلة التانية اللي الناس أتسألت فيها

تعرف اية عن الطاقة الشمسية
ومسار الاشارة في الاتصال عن طريق السنترال اية اللي بيحصل

وال fequency band of gsm

,والفرق بين ال gsm وال gprs

اختصار ال umts

واية هو الحمض اللي في البطارية ؟

دة اللي أنا عرفته أكيد في تاني

الم5هندس
17-01-2013, 12:49 AM
انهاردة كان اول يوم في امتحانات ميكانيكا في السكة الحديد ( رمسيس) والحمدلله الموضوع بسيط خالص
وكانت معظم الاسئلة اللي بتتسأل هي :
1- انت شغال فين ؟ وليه عاوز تسيب شغلك ( في حالة انه وجد اللي قدامه شغال بالفعل ) ؟
2- ماهو مشروع تخرجك ؟ وممكن يسأل داخل المشروع لو الممتحن يعرف حاجة عن المشروع
3- ما انواع المضخات ؟
4- ما انواع الضواغط ؟
5- عرف نفسك واتكلم عن نفسك بالانجليزي

engsallee
17-01-2013, 03:50 PM
انا امتحنت يوم 15 اتصالات الحمد لله الاسئلة كويسة بس واضح انها بتتغير كل يوم انا سالنى فى مقلوب المقاومة
وانواع الline code
وسأل فى optical fiber
وعرفى نفسك بالانجليزى ولو حد بيشتغل هيسأله عن شغله

yasso.m
19-01-2013, 12:08 PM
الامتحان بيبدء الساعه 10
وبيدخلو بالترتيب انا امتحنت
الحمد لله واتسألت في مميزات optical fiber
وعيوبه والسؤال التاني وحده قياس ال attenuation
وهي db
وبعد كده عرف نفسك بالانجلش
وربنا معاكو جميعا
شكرا ياباشمهندس بس ح1ضرتك اتصالات ولا الكترونيات

mghanem9999
20-01-2013, 10:36 AM
السلام عليكم
انا الكترونيات يا جماعة بس مش عندى اى كتاب اذاكر منه
لو تكرمتم ممكن رابط كتاب مختصر و مفيد او ملزمة شاملة ؟
جزاكم الله كل خير و ربنا ينجحنا كلنا يارب
:)

maimoro
20-01-2013, 08:47 PM
هو مكان الامتحان فين في القاهرة ؟ في نفس المكان اللى قدمنا فيه الورق ؟

ziadmayia
21-01-2013, 03:29 PM
السلام عليكم
ياريت يا اخونا كل اللى يمتحن يقولنا عن الاسئلة اللى امتحن فيها
قسم الاتصالات حتى تعم الفائدة وجزاكم الله خير
وبالتوفيق للجميع

yasso.m
22-01-2013, 11:07 PM
ايه ياجماعة الناس اللي امتحنت محدش شافهم ليه
عايزين نعرف الاخبار واحتسبوها لوجه الله

eng alaa
23-01-2013, 11:17 AM
السلام عليكم

لو سمحتم ممكن اعرف مكان الامتحان نوصله ازاى انا من المنوفية وحركب المترو وانزل فى رمسيس وبعدين امشى ازاى و شكرا

zizo7777777
23-01-2013, 06:51 PM
يا جماعه عايزين نعرف كهرباء بور عملو اييييييييييييييييييييييييييه
الاسئلة عن ايه
ولكم جزيل الشكر

yasso.m
23-01-2013, 10:54 PM
مسابقة 2009 التقديم كان شهر 2 2009 والناس استلمت التعيين شهر 12 2010
سنتين؟؟؟؟؟ ربنا يدينا ويديكو طول العمر

yasso.m
23-01-2013, 11:56 PM
يا جماعه الاسئله دى اللى اتسالت النهارده واحنا بمتحن قسم الكترونيات 1- half rectifier diagram 2- full wave rectifier diagram 3- الفرق بين diode and thyristor 4- هل transformer give ac voltage or dc voltage 5- الفرق بين pnp and npn 6- heat sink 7- هل led يحول الطاقه الكهربيه الى طاقه ضوئيه 8- truth table of and or nand gate 9- هل مكثفات السيراميك تشحن طاقه 10- transistor function 11-طريقه حساب المكثفات على التوالى والتوازى 12- diagram of not gate copied
مبجد مش عارفة اشكرك ازاي ربنا يوفقك ويجازيكي خير.. هي دي الاسئلة اللي اتسألت لحد دلوقت ولا في تاني ولا ايه... بما انك قيسم الكترونيات الكتاب اللي انتي رفعتيه نذاكر من اي شبتر ومعلشي ممكن توضحي ايه هو الثايرستور واي هو هيت سنك ب

eng alaa
24-01-2013, 12:19 PM
السلام عليكم

لو سمحتم ممكن اعرف مكان الامتحان نوصله ازاى انا من المنوفية وحركب المترو وانزل فى رمسيس وبعدين امشى ازاى و شكرا

يا جماعه اللي عارف الطريق ياريت يوصفهولي من رمسيس
و جزاكم الله خيرا

eng.shimaa1987
24-01-2013, 03:29 PM
إزيكم يا بشمهندسين
يارب تكونوا بخير
أنا جمعتلكم معظم أسئلة إتصالات وإليكترونيات في ملف وورد
معلش هوه مش منظم بس قولت أرفعه علشان الناس اللي لسه ما إمتحنتشي

إمتحان السكه الحديد 2012 ([فقط الأعضاء المسجلين يمكنهم رؤية الروابط])

بس نصيحه من أخت ليكم
يبدو من الإمتحانات عازينك تبقى مركزه في كل اللي درستيه
والأسئله نادرا لما تتكرر
كل يوم بيغيروا الاسئله
وربنا يوفقكم كلكم

eng alaa
26-01-2013, 07:58 PM
السلام عليكم
انا تخصص الكترونيات كان امتحانى النهارده
اتسالت فىEEprom/EPROM
ايه الفرق بينهم واختصارهم وبيستخدموا فى ايه
وسؤال تحريرى فى half wafe rectifier
وعرف نفسك بالانجليزى وايه مشروعك واخدتى كورسات لغة ولا لا
كورسات كمبيوتر وايه اختصار ICDL
فى اسئلة لناس تانية UPS / power factor
قياس المكثفات على التوالى والتوازى
يعنى تقريبا نفس الاسئلة اللى اتسالت قبل كده
بالتوفيق ان شاء الله

eagle-eye
26-01-2013, 09:17 PM
الكترونيات برضة تقريبا نفس الاسئلة بالاضافة لبعض المقاومات والمكثفات بتبقي قدامك وتتعرف عليها

eagle-eye
26-01-2013, 09:18 PM
وال high pass . low pass filters
وتعريف ال power factor ,والفرق بينة وبين efficiency

awatef mahmoud
27-01-2013, 12:52 AM
لو حد مدني وامتحن يقولنا اخبار الاسئله ايه ممكن لو سمحتم

awatef mahmoud
27-01-2013, 12:54 AM
محدش عنده صيغه معينه بالتعريفعن نفسك للمدني
بالانجليزي

eng nona
27-01-2013, 03:51 AM
ياريت لو حد عنده فكره عن اسئلة ميكانيكا اللى بتتسال ايه وايه اللى بيحصل بالضيط فى المسابقات اللى زى دى وجزاكم الله خير

yasso.m
27-01-2013, 01:18 PM
شكرا ليكي ياباشمهندسة... بس ممكن تقوليلي ذاكرتي من كتاب ايه الكترونيات .. اصل انا برة مصر ومش عارفة اجيب اي كتاب فلو تعرفي كتاب كويس عالنت يكون شارح الكترونيات كويس ياريت تقوليلي اللينك بتاعه

rashaa2
28-01-2013, 12:43 AM
يا مهندسيييين لو سمحتوا انا دفعة 2006 و لسة مافتحتش اى حاجة لحد دلوقتى
اللى يعرف الاسئلة بتاعة ميكانيكا يقووول لو سمحتوا

مهندسة وفاء
28-01-2013, 10:04 PM
السلام عليكم
انا ميكانيكا انتاج دفعة 2004 ومش فاكرة اى حاجة يا ريت اللى عندة حاجة يرفعها ولكم جزيل الشكر

yusif188
30-01-2013, 01:45 PM
يا جماعه انا مهندس كهرباء من الشرقيه دفعه 2005 يا ريت لو حد امتحن يعرفنا اي حاجه لان الواحد مش عارف هيذاكر ايه ولكم جزيل الشكر

mghanem9999
02-02-2013, 06:17 AM
يا جماعه اللي عارف الطريق ياريت يوصفهولي من رمسيس
و جزاكم الله خيرا

اتصلت بمكتب السكة الحديد بالزقازيق من شهرين تقريبا و قالولى العنوان ده:
مكتب رئيس الادارة المركزية للاشارات بمبنى هندسة السكة الحديد الدور الثالث ميدان رمسيس القاهرة
و ده اللى اعرفه يارب اكون افدتك بشئ و ربنا معانا كلنا يارب يرزقنا كلنا ياااااارب

eng.mema
04-02-2013, 05:15 PM
هوه قسم الكترونيات واتصالات بس اللي بيمتحنوا
فين باقي الاقسام محدش يعرف حاجه عنها ليه
انا قسم كهربا شعبة حاسبات مش عارفه هتسأل في ايه او نوعية الاسئله هتكون ازاي
بس معظم الاسئله اللي المهندسين اللي امتحنوا حطوها انا درستها
ممكن تكون هيه نفس الاسئله لينا ولا هتختلف
يا ريت لو حد عنده اي خلفيه ولو بسيطه يفيدني
وكمان عايزه اعرف الاسئله بتبقى شفوي ولا تحريري ؟
وبجد ألف شكر لكل مهندس او مهندسه فادتنا عالصفحه

yasso.m
05-02-2013, 08:23 PM
امتحان شرق الدلتا اتأإجل معرفش باقي المناطق نظامها ايه كل واحد يتأكد من ميعاده
هاتأكد الاول وارد عليكو

hany795
05-02-2013, 10:37 PM
يعنى الناس اللى من الزقازيق اتاجل امتحانها ولا ايه بالظبط وعرفت الخبر ده منين يا باشمهنس

mghanem9999
06-02-2013, 08:02 AM
امتحان شرق الدلتا اتأإجل معرفش باقي المناطق نظامها ايه كل واحد يتأكد من ميعاده

معقول؟عرفت منين و كل الاقسام ؟ ولا ايه و اتاجل لامتى؟ ياريت لوحد من الزقازيق يجيبلنا الكشوف
ياربى ليه عملوا كدة؟

yasso.m
06-02-2013, 10:31 AM
واحد شغال في السكة الحديد اللي قال
انا كان امتحاني 5 3 اتأجل بقي 5 4 وبرقم الجلوس القديم اللي خدته ساعت التقديم

mghanem9999
07-02-2013, 01:57 AM
واحد شغال في السكة الحديد اللي قال
انا كان امتحاني 5 3 اتأجل بقي 5 4 وبرقم الجلوس القديم اللي خدته ساعت التقديم

انا اتصلت بمكتب شرق الدلتا النهاردة رد عليا و قاللى مافيش تاجيل مجتش تعليمات من مصر من فضلك اتاكد كدة هاتضيع الامتحان عليك و علينا

mghanem9999
07-02-2013, 01:59 AM
ياريت يا جماعة لو حد من الزقازيق هنا بس معلش يروح بنفسه يسالنا و لو فى كشوف جديدة يصورهالنا

والله للاسف ظروفى لا تسمح بالسفر مطلقا

yasso.m
07-02-2013, 08:42 AM
انا اتصلت بمكتب شرق الدلتا النهاردة رد عليا و قاللى مافيش تاجيل مجتش تعليمات من مصر من فضلك اتاكد كدة هاتضيع الامتحان عليك و علينا

انا برة مصر وواحد من السكة الحديد بلغ الجماعةهناك .. انا اللي مستغرباله حكاية رقم الجلوس القديم
يجوز جابلي رقم من محافظة تانية
ياريت فعلا حد يتأكد من المكتب او لو يعرف رقم
انا والله بدأت افكر في تأجيل السفر
ياريت حد يتأكد ويبلغنا

eng.shimaa1987
07-02-2013, 02:55 PM
السلام عليكم
يارب الجروب ده يفيدكم

hiastt
08-02-2013, 04:07 PM
السلام عليكم و رحمه الله و بركاته
الحمدلله ربنا يسر لي و امتحنت الاسبوع ده قسم إلكترونيات
بالنسبه لمكان الامتحان سهل و بسيط تنزل من محطه مترو الشهداء اللي هي رمسيس او مبارك سابقاً
و تعدي من تحت كوبري 6 اكتوبر تلاقي المبني على ايدك الشمال
(و ممكن تسال المبنى مشهور و ما يتوهش)
اما بالنسبه لميعاد الامتحان فانا كنت موجود هناك الساعه 9 و العاملين هناك قالولي ان الامتحان هيبدا الساعه 10
و الدخول بترتيب أرقام الجلوس
و يكون معاك رقم جلوسك و بطاقتك الشخصيه
بالنسبه للمقابله فهي مقابله بسيطه بمشيئه الله
شويه اسئله شخصيه عنك اتخرجت سنه كام و التقدير و القسم و مشروع التخرج
و اشتغلت و لا لأ
طب اشتغلت فين و اخر مرتب ليك كان كام و كده
و الدورات اللي خدتها
هل اخدت دورات لغه و لا لأ
عرف نفسك بالانجليزي
شويه اسئله شفويه بسيطه عن حاجات زي الباور فاكتور و الدايود و الزينر دايود و الترانزستور و كده
بعدين بيكون قدامك على التربيزه شويه مكونات بيسالك عنهم
بعدين بيديك سؤالين في و رقه صغيره منهم سؤال صح و غلط و سؤال تاني زي ارسم شكل موجه ال ac , dc

و بالتوفيق إن شاء الله

أخوكم في الله

(ملاحظه: برجاء ملاحظه ان الاكونت ده مش بتاعي ده اكونت عام لقيته على احدى المواقع المتخصصه في الموضوع ده)

esraamousa
09-02-2013, 02:46 PM
السلام عليكم...
لو سمحتم لو حد صور كشوف الأسماء الخاصة بقسم ميكانيكا في الإسكندرية ياريت ينزلو لإني مش عارفة أروح أشوفه وأنا مش لاقية الورقة اللي فيها رقمي...
وجزاكم الله كل خير..بالتوفيق للجميييع

yasso.m
09-02-2013, 07:21 PM
يارب حد يفيدك ويوفقك ان شاء الله

mohammed.farouk
10-02-2013, 09:40 PM
يا ريت لو فيه جروب على الفيس بوك خاص بامتحان السكة الحديد لمهندسين ميكانيكا

rashaa2
11-02-2013, 05:00 PM
حبيبتى صعب الكشوف بالاسماء
اللى عندى بالارقام

rashaa2
11-02-2013, 05:01 PM
فيييييييييييييين مهندسين ميكانيكا يقولولنا ايه نظام الامتحااان

yusif188
25-02-2013, 10:57 AM
يا جماعه ياريت حد يكون امتحن كهرباء يقول لنا الامتحان نظامه ايه علشان مش نتوه لان انا مش عارف اذاكر في ايه وجزاكم الله خيرا

elsaden
28-02-2013, 06:58 AM
سؤال لو تكرمتم يا جماعه
امتى هتكون نتيجه الاعلان ده ؟؟؟ وازاى اقدر اعرف النتيجه ؟؟؟

zizo7777777
28-02-2013, 12:14 PM
فين مهندسين الكهرباء يطلعونا على ما تم في المقابله
وبعدين فيه كلام عن تغيير مواعيد الامتحانات
يا ريت اللي عنده فكره عن الموضوع يقولنا
وشكرا

mghanem9999
03-03-2013, 12:11 AM
لو سمحتم يا جماعة
هو توزيع الدرجات ازاى؟
و نتيجةالامتحان امتى ؟

مهندسة وفاء
14-03-2013, 08:17 PM
يا بشمهندسين انتو رحتو فين مفيش اى تفاعل من المهندسين اللى امتحنو لية

moustafa_550
17-03-2013, 10:30 PM
بالنسبه لمهندسين كهرباى فالامتحان بيكون عن انواع dc motor
وعلاقه العزم مع الزمن او التيار او الفولت او التردد
ويسال عن المشروع لوحديث التخرج
وقدم نفسك بالانجليزى
اما عن النتيجه فيقال انها فى شهر خمسه والله اعلم

مهندس/عبدالرحيم
18-03-2013, 10:01 AM
ياجماعه مهندسين اتصالات اللى امتحنوا امبارح ياريت يقولولنا الامتحان كان عن ايه ضرورى وجزاكم الله خيرا

ziadmayia
24-03-2013, 01:13 PM
انا امتحنت يوم الاربعاء
والامتحان كان بالترتيب ايه هو مشروعك ايه الجديد اللى عملتوه فى المشروع لانه اتعمل قبل كده؟
ثانيا ايه هو SCC فى دوائر تصحيح الخطا
وايه هو الفرق بين الresistance and impdance and the unit of impdance ?
اتكلمى عن نفسك بالانجليزى وشغاله ولا لا؟
عايزة تسيبى الشغل ليه؟وربنا يوفقكم جمعياً
ودعواتكم معايا

eng.ahmedsalah
29-03-2013, 03:13 AM
يا جماعه بالنسبه لمهندسين اتصالات اللى لسه هايمتحنوا دا ملف وورد مكتوب فيه اسئلة واجابة جميع الاسئله اللى ممكن تتسال فيها وكمان ازاى تقدم نفسك بالانجليزى
للعلم الملف دا مش انا اللى مجمع اسئلته وانا باشكر صاحبه على المجهود اللى عمله

nony87
30-03-2013, 11:19 PM
هي النتيجة هتكون امتى

zizo7777777
12-04-2013, 07:11 AM
اخبار مهنسين كهرباء ايه في المقابلات
عايزين ناخد فكره يا باشمهندسين

mido ghlap
28-04-2013, 03:35 PM
السلام عليكم ورحمة الله وببركاته
ايه اخباركم يامهندسين مفيش جديد بخصوص المسابقه
مفيش حد عارف او سمع حتى عن النتيجه امتى ؟؟؟
انا سمعت والله اعلم انها فى بدايه شهر خمسه والله اعلم برده

مهندسة وفاء
07-05-2013, 07:20 AM
السلام عليكم مفيش اخبار عن النتيجة امتى ؟

lord911
12-05-2013, 05:57 PM
حد عندة أخبار عن النتيجة ؟

مهندس سامح يحيي
04-06-2013, 09:54 PM
ايه اخبار النتيجة ياجدعان ... حد يرد

tabllow
12-06-2013, 02:33 PM
انا روحت محطة مصر في الاسكندرية مبني هيئة السكة الحديد و سالت و الرد كان
ان النتيجة بتيجي من الادارة في القاهرة عن طريق جوابات او تلغراف للناس ال نجحت من المهندسين و ان مفيش نتيجة علي الموقع الالكتروني غير للفنين فقط
والتوفيق انشا الله للجميع

zizo7777777
18-06-2013, 12:41 PM
بسم الله الرحمن الرحيم

والصلاة والسلام على نبينا محمد صل الله عليه وسلم

مفيش حد استلم جواب ؟؟؟؟؟

مهندس سامح يحيي
28-06-2013, 07:03 PM
Nooooooooooooooooooooooooo